19 دی: مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط این روزهای تیم ملی و فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی نیازمند حمایت است و هر گونه تغییر و جابجایی الان فقط به تیم ملی ضربه می‌زند.
سردار آزمون با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازیکنان خوب و مستعدی داریم و اعتقاد دارم بازیکنانی که کنار من بازی می‌کنند و آنهایی که روی نیمکت هستند، همه و همه می توانند مردم را خوشحال کنند. مشکلاتی وجود دارد اما الان وقت گلایه نیست و از همه اهالی فوتبال می‌خواهم تا جام جهانی فقط از تیم ملی که متعلق به همه مردم است،‌ حمایت کنند.
وی ادامه داد: همه می‌دانیم که شرایط کنونی فوتبال ما خوب نیست اما همانطور که گفتم این برهه از زمان، وقت گلایه نیست،. در شرایط کنونی همه باید کنار هم باشیم؛ از خبرنگاران گرفته تا همه آنهایی که در فوتبال مسئولیت یا سمت دارند. درخواست ما همین حمایت است و امیدوارم هر فردی که رئیس فدراسیون می‌شود ما را از این آشفتگی خارج کند.
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: پول‌های زیادی داریم که مسدود شده؛ این مبلغ الان حدود ۱۹ میلیون دلار است و امیدوارم وزیر ورزش و یا هر فردی که می‌تواند این مبالغ را آزاد کند، وارد عمل شده و کاری کند که حق فوتبال ادا شود. 
وی در مورد بازی با تیم ملی ولز و سایر هم‌تیمی‌های ایران در جام‌جهانی تاکید کرد: ولز بازیکنان بسیار خوبی دارد و بدون شک کار آسانی نداریم اما به کسب نتیجه امیدواریم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
آزمون در خصوص شرایط حضورش در بوندسلیگا آلمان نیز گفت: شرایط بازی در آلمان با روسیه از زمین تا آسمان فرق دارد. نظم خاصی در فوتبال آلمان وجود دارد و همه چیز سرجای خودش است البته من به دلیل مصدمیتی که داشتم حدود ۲ ماه از تیم دور بودم اما کارم را شروع کردم و به نظرم بوندسلیگا جذاب‌ترین لیگ دنیاست. امیدوارم بتوانم در ادامه برای لورکوزن عملکرد خوبی داشته باشم. 
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سئوالی در مورد میزان علاقه‌مندی‌اش به اسب و سوارکاری اضافه کرد: بین سوارکاری و فوتبال مانده‌ام چراکه هر دو را خیلی دوست دارم. من نزدیک ۵۰ اسب دارم و همه می‌دانیم اسب حیوانی بسیار نجیب است. در کل حیوانات را خیلی دوست دارم و اگر فوتبالیست نبودم شاید سوارکار یا مالک اسب می‌شدم و تمایل دارم اگر اجازه بدهند بعد از فوتبال رئیس فدراسیون سوارکاری شوم. در حوزه اسب تخصص زیادی دارم و با این دانش می‌خواهم ریاست این فدراسیون را در سال‌های بعد فوتبال، به دست بگیرم.
وی در مورد حضور یا عدم حضور اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: الان وقت این‌ حرف‌ها نیست. ما الان اگر بهترین مربی را هم بیاوریم، کاری نمی‌شود کرد. در هیچ جای دنیا مربی به‌دنبال هماهنگی بازی با تیم‌های دیگر به عنوان دیدار تدارکاتی نیست و این وظیفه فدراسیون فوتبال است. هر گونه تغییر و جابجایی الان فقط به تیم ملی ضربه می‌زند. اگر تیم ملی و سرمربی تیم را مورد هجمه قرار دهیم به هیچ جایی نخواهیم رسید. 
آزمون به جلسه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با وزیر ورزش در اردوی قطر هم اشاره کرد و افزود: در آن جلسه و در دیدار با وزیر ورزش گفتم که این تیم با شرایط موجود نمی‌تواند موفق شود و در بازی‌های بزرگ به جایی نخواهد رسید. فوتبال برد و باخت دارد و شکست‌هایی خوردیم که شاید دیده هم نشود. ورزش با پیروزی و شکست عجین است اما حرف ما این است که به تیم ملی و بازیکنان اعتماد کنید و در فرصت باقی مانده در کنار تیم ملی ایران باشید.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود در انتقال سرمربی تیم فوتبال تراکتور نقش اساسی داشته، تاکید کرد: اصلا اینطور نیست. چرا من باید به یک مربی بزرگ توصیه کنم؟! البته او از من در مورد تراکتور پرسید و من از خوبی‌های این تیم پرهوادار و نکات مثبتی که می‌دانستم اطلاعاتی دادم. نام چند بازیکن را هم از من خواست که بهترین‌های لیگ و تیم ملی را به او معرفی کردم اما او در انتخاب مختار است و تصمیم نهایی را خودش خواهد گرفت.
  • نویسنده :
  • منبع :