19 دی: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ادامه رایزنی‌های خود در آستانه سفر جو بایدن به منطقه، پس از گفتگو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم درباره مسائل منطقه و نفوذ منطقه‌ای ایران رایزنی کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بلینکن با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره انحلال کنست گفتگو کرد.
بر اساس این بیانیه، بلینکن مدعی احترام واشنگتن به" فرایندهای دموکراتیک" شد و بر تعهد قاطعانه ایالات متحده به روابط راهبردی قوی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن همچینن در تداوم ادعاها درباره نفوذ منطقه ای ایران، در این گفتگو بر "نگرانی های متقابل درباره نفوذ مخرب ایران در منطقه " تاکید کرد.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزیر خارجه تاکید کرد که مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک ما در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی است و گفت که بایدن مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به اسرائیل است.
یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه در حساب توییتری خود نوشت: من امروز با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو کردم. 
وی تصریح کرد: ما در مورد سفر آتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به اسرائیل صحبت کردیم. این دیدار فرصتی برای تاکید بر ارتباط شخصی عمیق رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه است. 
وی ادعا کرد: این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با ایران و همچنین ظرفیت زیادی برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد. 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس واشنگتن از نفوذ منطقه ای ایران گفت که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در سفر منطقه ای خود درباره نفوذ تهران رایزنی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا  به منطقه و نیز موضوع ایران گفت که هنوز چند هفته به این سفر باقی مانده است اما ایران به صورت طبیعی یک موضوع در گفتگو ها میان بایدن و مقامات اسرائیلی و عربستانی خواهد بود.
وی با تکرار ادعاهای بی اساس و در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای و پیشرفت های هسته ای و  برنامه بازدارندگی دفاعی ایران، نفوذ تهران در منطقه را "مخرب" خواند و ادعا کرد تهدید های نشات گرفته از ایران از جمله برنامه هسته ای و موشکی، حمایت از نیروهای نیابتی، موضوع گفتگو خواهد بود.
پیش از این، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: ما متعهد به رایزنی نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران هستیم و به طور کلی، از گفت‌وگو میان کشورهای منطقه درباره مسائل امنیتی و ثبات منطقه حمایت می‌کنیم.
کاخ سفید ۲۴ خرداد ماه سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و عربستان را تایید و تاریخ آن را ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) اعلام کرد؛ سفری که پیش از اعلام رسمی،موجی از انتقادات را همراه داشته و نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :