19 دی: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار تأسف و تأثر نسبت به شهادت «محمد صیاد» از نیروهای پرافتخار مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده محترم شهید و تمام مرزبانان جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ ابعاد این حادثه ناگوار در منطقه مرزی میلک که منجر به شهادت مرزبان عزیز جمهوری اسلامی ایران گردید، از جانب نهادهای مسئول در دست بررسی است که به محض مشخص شدن دقیق موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.
کنعانی با اشاره به برگزاری نشست گفت‌وگوهای مشترک مرزی ایران و افغانستان، اضافه کرد، از مقامات مسئول حکومت سرپرستی افغانستان انتظار می رود در جهت روشن شدن ابعاد موضوع، مجازات عاملین و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام جدی بعمل آورند.
بر اساس این گزارش، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در شمال این استان هم مرز با کشور افغانستان در ساعات پایانی روز سه شنبه در حین دیده بانی و پایش نوار مرزی با اشرار مسلح که از سمت خاک کشور افغانستان قصد تعرض به مرزهای کشور را داشتند درگیر و با حضور مقتدرانه خود باعث فرار آنها شدند.
متأسفانه در این درگیری مسلحانه یکی از نیروهای جان برکف مرزبانی محمد صیاد بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نیز نائل شد.
بر اساس این گزارش شهید صیادی متأهل و دارای یک فرزند دختر است.

  • نویسنده :
  • منبع :