19 دی: صدها هزار نفر روز سه‌شنبه (۱۲ جولای) پس از شناسایی تنها یک مورد کووید-۱۹ در شهر کوچک چین قرنطینه شدند زیرا راهبرد سختگیرانه ویروس در پکن هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین آخرین اقتصاد بزرگی است که با وجود افزایش خستگی عمومی و آسیب به اقتصاد به سیاست ضد کووید صفر پایبند است و شیوع‌های جدید را با قرنطینه‌های اجباری و محدودیت‌های سفر از بین می‌برد.
مقامات، در چندین منطقه طیف وسیعی از محدودیت‌ها را اعمال کرده‌اند زیرا تلاش می‌کنند تا شیوع دوباره موارد ناشی از سویه جدید اُمیکرون را کنترل کنند.
پس از گزارش یک مورد ابتلا در شهر ووگانگ، استان هنان در روز دوشنبه اعلام کرد که طبق یک اطلاعیه رسمی هیچ یک از ۳۲۰ هزار نفر شهر تا ظهر پنج‌شنبه اجازه ندارند از خانه بیرون بروند و مایحتاج اولیه را مقامات محلی تحویل خواهند داد.
در این اطلاعیه آمده است که ساکنان مجاز به استفاده از خودروهای خود بدون مجوز نیستند و باید مجوز رسمی برای سفر در مواقع اضطراری را دریافت کنند.
نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر در چین و بیش از دو برابر تعداد هفته گذشته اکنون تحت نوعی اقدامات کنترل ویروس هستند.
این کشور روز سه‌شنبه ۳۴۷ مورد جدید داخلی را ثبت کرد که به گفته کمیسیون بهداشت ملی، بیش از ۸۰ درصد آنها هیچ علامتی نداشتند.
نگرانی‌ها در مورد اقدامات سختگیرانه‌تر کووید در شانگهای افزایش یافته است، شانگهای در اوایل سال جاری یک قرنطینه طاقت‌فرسا دو ماهه را تحمل کرد که با کمبود عرضه و اعتراضات منزوی همراه بود.
به اکثر ساکنان ۲۵ میلیونی این کلان شهر دستور داده شده است که دو آزمایش کووید بین سه شنبه و پنج‌شنبه انجام دهند زیرا ارقام روزانه موارد ابتلا همچنان دو رقمی است.

  • نویسنده :
  • منبع :