19 دی: وزیر کشور درباره آخرین وضعیت حق‌آبه هیرمند اظهار داشت: نماینده ریاست‌جمهوری با طالبان در این زمینه صحبت‌هایی کرده‌اند، قول‌هایی داده شده است که هنوز عملیاتی نشده و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.
احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره همکاری کشور عراق با کشورمان در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم و اربعین گفت: در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم و اربعین با کشور عراق جلسات ما مستمر برگزار می‌شود و هماهنگی‌های خوبی هم در این زمینه انجام شده است و به طور مرتب هم دنبال می‌شود و ما مشکل مرزی با عراق نداریم. 
وزیر کشور درباره مذاکرات ایران با طالبان برای امنیت مرزهای مشترک‌مان با کشور افغانستان بیان کرد: بعضی از مرزبانانی که آن طرف مرزها قرار دارند، به دلیل عدم توجیه و آشنا نبودن با مسائل حقوقی و مرزی یک عکس‌العمل‌ها و حرکت‌هایی نشان می‌دهند که بیشترشان ناشی از توجیه نبودن است. 
وی ادامه داد: این موارد معمولا هنگامی که ارجاع می‌شود به مرکز امنیت افغانستان و کسانی که در کابل مسئولیت بر عهده‌شان است، حل و فصل می‌شود. بعضا مواردی بوده است اما مسئله جدی در این خصوص نداشته‌ایم. 
وحیدی تاکید کرد: به خاطر عدم برداشت صحیح از مسائل مرزی گاهی مرزبانان آن طرف کاری می‌کنند که تذکر به آن‌ها داده می‌شود و اقداماتشان اصلاح می‌شود. 
وزیر کشور درباره آخرین وضعیت حق‌آبه هیرمند اظهار داشت: حق‌آبه هیرمند یک حق قانونی و حقوقی برای ایران است. نماینده ریاست‌جمهوری با طالبان در این زمینه صحبت‌هایی کرده‌اند، قول‌هایی داده شده است که هنوز عملیاتی نشده و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :