19 دی: بخشدار کهریزک گفت: پنج نفر از اتباع فعال در محل دپوی ضایعات پلاستیک روستای قمصر در حوضچه فاضلاب جان خود را به علت خفگی از دست دادند.
امین بابایی شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ما از سال ۹۹ پیگیر اجرای احکام جمع آوری و ساماندهی ضایعات پلاستیک فروش ها در بخش کهریزک هستیم و اکنون منتظر اجرای احکام هستیم.
وی یادآورشد: امروز کارگران اتباع در حوضچه فاضلاب روستای قمصر در حاشیه انبار دپوی ضایعات پلاستیک به علت خفگی جان خود را از دست دادند.
بابایی اظهارداشت: یکی از این کارگران درون حوضچه فاضلاب شده بود و بقیه نیز برای نجات و کمک به دیگری وارد می شوند در حالی که از خطر خفگی بر اثر گاز فاضلاب بی خبر بودند.
بخشدار کهریزک گفت: دستگاه های ذیربط به ویژه محیط زیست با جایگاه ضابطه قضایی خود و متولی بودن در این حوزه ورود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی حفظ اراضی کشاورزی که این ضایعات فروش ها، ورود قطعی کند تا چنین عارضه ای به سرعت برچیده شود.
بابایی با اشاره از دست رفتن جان اتباع در این رخداد اعلام کرد: با توجه به اینکه برای این ضایعات پلاستیکی از مواد خاص شوینده استفاده می کنند، چاه های دفن این زباله ها، پساب ها و فضولات نیز در کنار همین دپوی ضایعات پلاستیکی قرار گرفته است.
بخشدار کهریزک اعلام کرد: پمپ دستگاه در این کارگاه اتباع که فعالیت غیر مجاز دارند، دچار اختلال و یکی از آنان برای رفع مشکل وارد حوضچه فاضلاب برای راه اندازی دستگاه می شود.
وی اضافه کرد: نفر بعدی برای نجات وی وارد می شود و تحت تاثیر گاز تولید شده فضولات و مواد شیمیایی قرار می گیرد و در نهایت پنج نفر به صورت متوالی به این طریق جان خود را از دست می دهند.
بابایی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر لازم به ویژه حمایت های فرماندار، قاطبه قضایی و پیگیری برای جمع آوری این معضل اجتماعی را در بخش کهریزک به ویژه در روستای بزرگ قمصر داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :