19 دی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به برنامه‌های استان برای تقویت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان قم، از تاسیس مرکز کاهش آسیب اعتیاد ویژه بانوان در استان قم خبر داد.
حسین غریب در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تقویت مراکز کاهش آسیب و نگهداری معتادین متجاهر و تقویت کمپ‌های نگهداری معتادان در دستور کار قرار داشته که در این مرحله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده تا ساختمان کمپ در جاده کاشان را تجهیز کنیم.
وی اضافه کرد: معتادان زمانی که وارد کمپ می‌شوند چون از دامنه اجتماع خارج شده‌اند به‌عنوان موجودی اجتماعی تاثیرگذار باید به دنبال بهبود وضعیت آن‌ها باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ادامه داد: بعد از دوران بهبود نیز ایده آل این بوده که وی به چرخه تولید و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بازگردد که در این راستا به دنبال ایجاد مکان‌هایی برای ایجاد چرخه‌های تولید در کنار کمپ‌های نگهداری معتادین هستیم.
غریب تصریح کرد: اگر فرد معتاد پس از بهبودی به شرایط نامناسب اقتصادی و ناتوانی برگردد، امکان بازگشت به اعتیاد وجود دارد، ولی اگر درآمدزایی و اشتغال داشته باشد در مسیرش قرار گرفته و چرخه درمان اعتیاد تکمیل می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که متاسفانه تعدادی از افراد دچار سومصرف مواد مخدر و مواد افیونی بوده که این موضوع آسیب و حواشی به‌مراتب سنگینی به همراه دارد، بیان کرد: خانواده‌هایی که عضوی از آن‌ها دچار این مشکل می‌شوند، مشکلات زیادی دارند و اگر سرپرست خانواده باشد مشکلات پیچیده‌تر است.
غریب با اشاره به نقش موثر نهادها و مجموعه دستگاه‌هایی که به‌طور جدی پای‌کار مقابله و مبارزه و بهبودی معتادان هستند، گفت: پاکسازی چهره شهر از وجود متجاهرین، مرهون کار گروهی و هماهنگی مطلوب بین نهادهای مسوول است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان این‌که از محل سفر ریاست جمهوری به قم به دنبال ایجاد مرکزی متناسب با شان شهر مقدس قم در حوزه کاهش آسیب‌های بانوان به‌ویژه در بخش اعتیاد هستیم، عنوان کرد: در همین راستا مراحل موافقت‌نامه‌ها، مکاتبات و اقدامات برای اجرای این مرکز تمام‌شده است که از اداره کل شهرسازی، شورای مبارزه با مواد مخدر، شهرداری و معاونت شهرسازی و سازمان مدیریت استان در این زمینه جای تقدیر دارد که در اجرای این طرح نیز جلسات بسیار همدلانه‌ای را پیش بردند و نتایج خوبی حاصل شد.
وی ادامه داد: از اداره کل بهزیستی نیز به علت واگذاری زمین تشکر می‌شود که امیدواریم در چند روز آینده کلنگ این مجموعه به زمین بخورد.
غریب به پیگیری‌های استاندار قم در این زمینه و تحقق اعتبارات اشاره کرد و افزود: استان قم جزو نادر استان‌هایی است که پس از سفر، بلافاصله بخش عظیمی از اعتباراتی که در سفر پیشنهادشده بود، جذب شد.

  • نویسنده :
  • منبع :