19 دی: کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای اعضای بدن جوان ۲۱ ساله به بیماران نیازمند خبر داد.
ولی الله صمدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به انجام هشتمین اهدای عضو سال جاری در استان قم اظهار داشت: مرحوم عرفان ابراهیمی جوان ۲۱ ساله که ساکن شهر ارومیه بود؛ در سفر به شهر مقدس قم از آنجا که دارای سابقه بیماری مغزی و تشنج بود در بیمارستان امام علی بن ابی طالب (ع) بستری شده و متأسفانه دچار مرگ مغزی می‌شود.
وی گفت: پس از رضایت خانواده آن مرحوم اعضای بدن وی به چند بیمار که دارای وضعیت وخیمی بودند اهدا شد و حیات مجددی به آنان بخشید.
کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: از ابتدای سال جاری این هشتمین مورد از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان قم است.
صمدی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۷ مورد اهدای عضو در قم به ثبت رسید افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو هستند که به علت نرسیدن عضو پیوندی روزانه ۱۰ الی ۱۲ نفر از آنان جان خود را از دست می‌دهند.
بازگشت به زندگی در بیماران با شرایط مرگ مغزی امکان پذیر نیست و در استان قم نیز سالانه تعداد زیادی دچار مرگ مغزی می‌شوند که متأسفانه این بیماران به مرحله پیوند اعضا نمی رسند و فوت می‌کنند که ضرورت دارد خانواده‌ها نسبت به این اقدام خداپسندانه اطلاع اقدام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :