19 دی: مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک استانداری قم با بیان این‌که بحث دو نقشه‌ای به یک معضل در شهر قم تبدیل‌شده است، گفت: متاسفانه برخی یک نقشه تهیه‌ کرده که با آن مجوزهای لازم ساخت‌وساز را دریافت و سپس در مرحله ساخت از نقشه دیگری استفاده می‌کنند.
عباس صادقیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که متاسفانه در شرایط فعلی در بسیاری از موضوعات دچار روزمرگی شده‌ایم و تنها متناسب با درخواست‌ها حرکت می‌کنیم، افزود: به همین دلیل هنوز نتوانسته‌ایم یک برنامه مناسب برای استان تهیه کنیم.
وی با بیان این‌که در برخی از معضلات استان ورود کرده‌ایم، اضافه کرد: یکی از این موضوعات، بحث تخلفات ساخت‌وسازها بوده که برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام و اقداماتی آغاز شده است.
وی با تاکید بر لزوم کاهش تخلفات ساخت‌وسازها در قم، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به وضعیت موجود و نگاه به طرح تفصیلی، پیشنهادی ارائه کنیم که تخلفات ساخت‌وسازی به حداقل برسد.
صادقیان با بیان این‌که تلاش ما بر این است که این موضوعات دو نقشه‌ای را حذف کنیم، تصریح کرد: یکی از دلایل این اقدام بحث نسبت تفکیک‌ها است، در شهرهای دیگر زمین‌ها دارای ابعاد بزرگ هستند و نسبت‌های ساخت‌وسازی رعایت می‌شود؛ ولی در قم به دلیل این‌که متراژ زمین‌ها کم است، نسبت‌های ساخت‌وسازی رعایت نشده و شاهد تخلفات گوناگون هستیم.
وی با اشاره به این‌که این تخلفات علت‌های مختلفی دارد که باید بررسی‌ شده و در راستای رفع آن‌ها اقدام شود، یادآور شد: طرح تفصیلی محدودیت‌هایی دارد که نمی‌توان در آن ورود کرد، اما در کارگروه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تلاش داریم که نسبت‌های ساخت‌وساز را اصلاح کنیم.
مدیرکل امور فنی استانداری قم با بیان این‌که برای بازنگری در طرح تفصیلی باید به ضوابط شورای عالی مسکن نگاه کنیم، ابراز کرد: در مواردی که محدودیت داریم در کارگروه جلوگیری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حتی شورای تامین استان ورود پیدا کرده و مشکل را برطرف می‌کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :