19 دی: احسان حدادی پس از پنجمی در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های کشورهای اسلامی اظهارنظر عجیبی داشت.
مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های کشورهای اسلامی بیستم مرداد برگزار شد و احسان حدادی با پرتابی به طول ۵۹.۴۶ متر در جایگاه پنجم مسابقات قرار گرفت اما بعد از این نتیجه ضعیف اظهار نظر عجیبی داشت.
حدادی در واکنش به نتیجه مسابقه خود گفت:"متاسفانه امروز عملکرد خوبی نداشتم. بدنم آماده بود و فکر می کردم خیلی بهتر پرتاپ کنم اما به خاطر بادی که امروز در استادیوم می‌وزید خیلی نمی‌توانستم دیسک‌هایم را خوب پرتاب کنم و بیشترش برمی‌گشت. برای بچه‌ها خیلی خوب بود. اکثرشان رکوردهایشان را اینجا زدند. امیدوارم سال دیگر در استادیوم در بازی‌های آسیایی رقابت خوبی با دوستانی که امروز پرتاب کردند، داشته باشیم. "
اینکه باد می‌تواند در حرکت دیسک تاثیر داشته باشد حرف درستی است اما مگر باد قدرت تشخیص دارد که دیسک‌های حدادی را برگرداند و دیسک سایر ورزشکاران را جلو ببرد؟ ضمن اینکه هر ورزشکار چند پرتاب دارد و مگر می‌شود برای تمام پرتابهای حدادی باد در جهت مخالف بوزد و برای حریفان در مسیر موافق!
حدادی که ورزشکار باتجربه ای است چرا به جای اینکه مسئولیت عملکرد خود را برعهده بگیرد، حرف‌های عجیبی می‌زند که منطق درستی پشت آن بنظر نمی‌رسد؟ آیا چنین حرفی از طرف ورزشکاری که خود را حرفه‌ای می‌داند، درست و حرفه‌ای است؟
احسان حدادی در سال‌های اخیر رکوردهای ضعیفی را در مسابقات رسمی ثبت کرده و روندی رو به افول داشته است. با این حال هنوز هم امید اصلی فدراسیون برای مدال‌آوری است. از طرفی گویا این ورزشکار افت خود را نمی‌بیند و دوست دارد به جای پذیرش این حقیقت بهانه تراشی کند.
حدادی بعد از سه سال در جام امام رضا رکورد ۶۱.۱۱ متر را ثبت کرد اما در مرحله اول لیگ و همچنین بازی‌های کشورهای اسلامی نتوانست به ۶۰ متر هم برسد. این در حالی که است که در همین رقابت‌ها چهار ورزشکار رکوردی بالاتر از ۶۰ متر را ثبت کردند و ورزشکاری از کویت با ۶۲.۰۳ متر قهرمان شد.
بهتر است حدادی به جای توجیه به فکر تغییر رویه در افکار و تمریناتش باشد تا رکورد پنجمین طلای بازی‌های آسیایی را به نام خود ثبت کند. چرا که چند رقیب در آسیا پیدا کرده و اگر به همین روند ادامه دهد ممکن است حتی در بازی‌های آسیایی هم دستاوردی نداشته باشد.


  • نویسنده :
  • منبع :