19 دی: عباس معروفی نویسنده رمان «سمفونی مردگان» به دلیل ابتلا به سرطان در ۶۵ سالگی در آلمان دار فانی را وداع گفت.
صفحه اینستاگرام خانه هدایت برلین که صفحه رسمی معرفی و انتشار آثار عباس معروفی است، روز پنجشنبه (دهم شهریور) از درگذشت این شاعر خبر داد و نوشت: «جانِ ما، جاودانه شد.»
عباس معروفی رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، ناشر و روزنامه‌نگار متولد اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران بود. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد. نخستین مجموعه داستان او با نام روبروی آفتاب در سال ۱۳۵۹ در تهران منتشر شد. پیش و پس از آن نیز داستان‌های او در برخی مطبوعات به چاپ می‌رسید، اما با انتشار «سمفونی مردگان» در دهه شصت بود که نامش به عنوان نویسنده تثبیت شد و به شهرت رسید.
معروفی بنیانگذار ماهنامه‌ای فرهنگی ادبی و اجتماعی به نام گردون در سال ۱۳۶۹ بود. همچنین وی بنیانگذار سه جایزه ادبی قلم زرین گردون، قلم زرین زمانه و جایزه ادبی تیرگان بود. رمان‌های سال بلوا، پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت، تماما مخصوص و نام تمام مردگان یحیی است، مجموعه شعرهای نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ عین‌القضات و عشق و چهل‌ساله‌تر از پیامبر از جمله آثار معروفی است.
این نویسنده حدود سه دهه مقیم کشور آلمان بود. او از حدود سه سال گذشته به سرطان لنفاوی مبتلا شد که تحت درمان قرار گرفت، اما امروز- دهم شهریور در پی این بیماری درگذشت.

  • نویسنده :
  • منبع :