سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۱۵ مورخه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «هراس از افزایش قیمت سوخت» به قلم رضا امیری بدین شرح است:

مدت‌ها است که برخی اظهار نظرها گمانه زنی‌های را پیرامون احتمال افزایش قیمت بنزین به وجود آورده است، نکته ترسناک ماجرا آنکه مقامات دولتی هم مدام این موضوع را شایعه خوانده و تکذیب می‌کنند!
توئیت مصطفی میرسلیم بار دیگر این شایعه را بر زبان انداخته که گویا تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت جدی است. در این بین به نظر می‌رسد که احتمالاً تنها نگرانی از تبعات این افزایش قیمت و البته عدم اطمینان از چگونگی انداختن این تقصیر بر گردن حسن روحانی و دولت وی مانعی بر سر عملی کردن تصمیم فوق است!
حسن روحانی چند روز پیش در گفتگویی مفصل در مورد برخی رخدادهای دوران ریاست جمهوری‌اش منتشر شد، گفت: قصد ما این بود که بنزین و گازوئیل را در بازار بفروشیم و برای دولت تأمین مالی کنیم؛ اما بدون اینکه به مردم فشار مضاعف وارد شود. یارانه 45 هزار تومانی پاسخگو نبود؛ بنابراین باید یارانه جدیدی تعریف می‌شد؛ بنابراین به 60 میلیون نفر یارانه سوخت دادیم. سه قوه در مورد اجرای این طرح توافق کردیم ولی وقتی زمان اجرا رسید، در کاسه ما گذاشتند.
حالا گویا تنها گیر ماجرا برای دولت همین است که دیگر حسن روحانی و دولت وی حضور ندارند که آقایان مسئولیت ماجرا را متوجه وی کنند وگرنه که تا الآن صد باره تصمیم خود را عملی کرده بودند، حالا باید دید با انگیزه‌ای که آقای میرسلیم برای عملی کردن تصمیم به دولت داده سرانجام آن چه خواهد و شد و چه چاره‌ای برای آن می‌اندیشند!
البته احمد وحیدی در واکنش به موضوع بنزین مبنی بر اینکه عده‌ای شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند اظهار داشت: به هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.


  • نویسنده :
  • منبع :