19 دی: مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه روزانه حدود ۱۲ قطار برای تردد زائران وارد خرمشهر می‌شود، گفت: در ایام اربعین متناسب با تقاضا قطارهایی بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی شده است، اضافه خواهد شد.
عبدالکریم درویش زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خدمات ارائه‌شده در اربعین توسط اداره کل راه‌آهن جنوب اظهار کرد: مطابق برنامه هرساله در ایام اربعین یک قطار ریل باس میان خرمشهر تا شلمچه و بالعکس به صورت ۲۴ ساعته و رایگان راه‌اندازی می‌شود که امسال نیز به دلیل استقبال زائران از روز ۱۵ شهریورماه این قطار راه‌اندازی شد.
وی افزود: برای رفاه حال زائران در شلمچه ۴۵۰ متر مربع سایبان به همراه مه‌پاش ایجاد شده است تا در زمانی که در انتظار قطار هستند از خدمات ارائه‌شده توسط راه‌آهن جنوب بهره‌مند شوند.
مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: یک موکب نیز در این محل به زودی راه‌اندازی می‌شود تا بتواند نسبت به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و پذیرایی از آن‌ها اقدام کند. همچنین ایستگاه‌های طول مسیر از هفت‌تپه تا خرمشهر و شلمچه برای ارائه خدمات به زائران آماده‌سازی شده‌اند.
درویش زاده عنوان کرد: امسال کار بهسازی خطوط ریلی و روشنایی ایستگاه‌ها و... در مسیرهای منتهی به شلمچه انجام شده است تا برای تردد قطارها مشکلی وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: گذرگاه‌هایی که در مسیر وجود دارد ایمن‌سازی شده و در این گذرگاه‌ها راهدار مستقر شده است تا تردد در مسیرهای ریلی کاملا ایمن باشد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب عنوان کرد: در ورودی ایستگاه خرمشهر ۳.۵ هکتار پارکینگ آماده‌سازی شده است تا زائران بتوانند خودروهای خود را در آنجا مستقر کنند.
درویش زاده با اشاره به راه‌اندازی ریل باس خرمشهر - اهواز بیان کرد: در صورتی که تقاضا وجود داشته باشد این ریل باس که فقط بعد از ظهرها تردد می‌کند را در نوبت صبح نیز فعال می‌کنیم. ظرفیت هر ریل باس ۳۳۶ نفر است.
وی افزود: در گذشته روزانه از ۵ قطاری که وارد خوزستان می‌شد فقط یک قطار به خرمشهر می‌رفت اما قرار است این ۵ قطار از فردا وارد خرمشهر شوند و در این مسیر تردد کنند.
مدیرکل راه‌آهن جنوب اظهار کرد: روزانه ۶ تا ۷ قطار فوق العاده از مشهد و تهران نیز اضافه شده است و بر این اساس روزانه حدود ۱۲ قطار برای تردد زائران وارد خرمشهر می‌شوند.
درویش زاده ادامه داد: قطارهایی متناسب با تقاضا از شهرهای دیگر به خرمشهر اعزام خواهند شد. یکی از این قطارها، قطار زاهدان – خرمشهر است که به خرمشهر رسید و مسافرانش را به مرز برد.
وی با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران - کربلا تصریح کرد: این قطار یک مرتبه از تهران حرکت کرده و از مرز خارج شده است و ۱۵ شهریورماه بازگشت. یک قطار دیگر صبح روز ۱۶ شهریورماه وارد شلمچه و از مرز خارج شد. در این ایام متناسب با تقاضا قطارهایی بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی شده است اضافه خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :