19 دی: رییس بیمارستان نیایش با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در این مرکز فقط به جانبازان اعصاب و روان بستری شده در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های تهران ارائه می‌شود، گفت: خدمات دندانپزشکی توسط گروه‌های جهادی به صورت رایگان برای این بیماران انجام می‌شود.
محمدرضا نجارزادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاینات اولیه دندانپزشکی برای جانبازان اعصاب و روان که در بیمارستان نیایش تهران بستری هستند صورت گرفته و خدمات مورد نیاز برای آنها انجام می شود، جانبازان اعصاب و روان بستری شده در دیگر مراکز نیز برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار می‌گیرند.
وی افزود: خدمات اولیه و عمومی دندانپزشکی شامل کشیدن، عصب کشی، پرکردن و تخلیه آبسه دندان در این بیمارستان به بیماران ارائه می‌شود.
رییس بیمارستان نیایش در پاسخ به این پرسش که آیا ایمپلنت دندان برای جامعه هدف در این بیمارستان انجام می‌شود نیز گفت: پس از راه اندازی درمانگاه شاهد بیمارانی که به خدمات تخصصی نظیر ایمپلنت دندان نیاز دارند را به این درمانگاه ارجاع می دهیم.
این متخصص اعصاب و روان یادآور شد: بخش دندانپزشکی بیمارستان نیایش در گذشته ایجاد شد اما نتوانسته بود از دانشگاه علوم پزشکی مجوز لازم را اخذ کند که با بازسازی مجدد و ایجاد فضای جدید، سه عدد یونیت دندانپزشکی در محیطی به متراژ ۵۰ متر مربع به تازگی راه اندازی شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا جانبازان اعصاب و روان بستری شده در مراکز و بیمارستان های موجود در شهرستان ها نیز می توانند از خدمات دندانپزشکی این بیمارستان بهره مند شوند، گفت: بیمارستان نیایش با بیمه دی قراردادی برای ارائه خدامت دندانپزشکی ندارد و امکان ارائه خدمات به همه جانبازان اعصاب و روان در کشور نیز فراهم نیست.
وی افزود: با معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ارائه خدمات دندانپزشکی را برای همه جانبازان توسعه دهیم.
نجارزادگان گفت: ۱۴۰ تخت برای پذیریش بیماران اعصاب و روان در بیمارستان نیایش تهران وجود دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :