19 دی: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت برای جلب رضایتمندی عمومی،باید توجه بیشتری در امور اقتصاد داخلی داشته باشد.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، افزود: توجه به اقتصاد توسط دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند جامعه ما علوی و دینی است و هم‌زمان که نسبت به گرفتاری افراد تحت ظلم در جهان حساس است در بعد داخلی نیز توجه لازم را به آنان دارد.
وی ادامه داد:‌ شکل اداره کشور و آرمان‌هایی که وجود دارد با سایر کشورها متفاوت است؛ چون آرمان‌های ما با اتکا به انبیای الهی فرا سرزمینی است منحصر به جامعه داخلی نیست و ناظر به مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌طور که ما خود را در غم و شادی ملت خود شریک می‌دانیم در ناراحتی و ظلم به تمام انسان‌ها در سطح جهان حساس هستیم که برخاسته از نگاه امام راحل و ریشه در آموزه‌های دینی دارد.
امام‌جمعه قم اظهار کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در خصوص پیوند و تبیین بین آرمان‌های انقلاب با آموزه‌های اصیل الهی کم‌کاری شده و لازم است تا نسبت به تبیین و روشنگری در این خصوص توجه بیشتری شود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: انقلاب اسلامی به خاطر توجه به مردم ستمدیده در محدوده فرا سرزمینی مورد خشم دشمن قرارگرفته و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه آن وضع‌شده که این مساله مشکلاتی در بعد اقتصادی به مردم تحمیل کرده‌است.
حسینی بوشهری اهمیت عمل به وظیفه دینی و اسلامی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: مردم در مساله مشکلات اقتصادی  باید دشمنان را نشانه بگیرند چراکه این چالش‌ها به خاطر مبارزه ما با مستکبرین و دفاع از افراد مظلوم و ستمدیده به وجود آمده‌است.
وی با بیان اینکه باید مانند دوران دفاع مقدس مردم را به صحنه بیاوریم، گفت: هنوز جامعه ما به عمق جنگ نرم دشمنان پی نبرده‌است؛ دشمن با تمام وجود و ظرفیت خود جنگ ترکیبی علیه انقلاب به راه انداخته و در این شرایط باید سازوکار مناسب این هجمه را در خود ایجاد کنیم.
امام جمعه قم با تمجید از اقدامات میدانی و پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم، گفت: بنظر می‌رسد دولت در انتخاب برخی تیم‌ها و افراد باید دقت نظر بیشتری داشته باشد؛ دلسوزی صرف برای حل مشکلات مردم کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همه دولتمردان همدل باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :