19 دی: روسای دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر درباره تجمع جمعی از دانشجویان در این دانشگاه‌ها که امروز (دوشنبه) برگزار شد، توضیحاتی را ارائه کردند.
پس از درگذشت «مهسا امینی»؛ دختر جوان ۲۲ ساله اهل سقز در عصر جمعه ۲۵ شهریور ماه، جمعی از دانشجویان برخی دانشگاه‌ها تجمعاتی را تشکیل دادند. برخی دانشجویان از صبح امروز ۲۸ شهریور ماه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران (دانشکده هنر)، تربیت مدرس، علامه طباطبایی (ره) و شهید بهشتی با سردادن شعارهایی خواستار رسیدگی هرچه سریع به پرونده مرحومه «مهسا امینی» شدند. روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه تهران تجمعی اعتراضی تشکیل دادند و مطالبات خود در خصوص این پرونده را مطرح کردند.
رسیدگی سریعتر به پرونده «مهسا امینی» خواسته دانشجویان است
«فرهاد دانشجو» رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تجمع دانشجویی امروز ۲۸ شهریورماه در این دانشگاه توضیح داد: این تجمع در راستای درگذشت مرحومه خانم «مهسا امینی» برگزار شده بود و یک سری از دانشجویان دنبال این هستند که این موضوع هر چه سریعتر پیگیری شود. 
او تصریح کرد: مشکلی خاصی وجود ندارد و تجمعی دوستانه بود. گرچه مجوز تجمع نگرفته بودند، اما چیز خاصی نبود. 
دانشجو اظهار کرد: این تجمع در حدود یک ساعت به طول کشید. موضوع خیلی ویژه‌ای نبود و فقط در راستای ماجرای فوت خانم امینی اتفاق افتاده بود. دانشجویان با من هم درخواست ملاقاتی نداشتند و فقط می‌خواستند، نتیجه پیگیری درگذشت مرحومه امینی زودتر مشخص شود. 
او در خصوص همزمانی این تجمع و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: از روز گذشته کلاس‌ها شروع شده و حدود ۹۰ درصد کلاس‌ها به صورت حضوری آغاز به کار کردند و ۱۰ درصد دانشجویان هم درگیر ثبت نام خوابگاه و دریافت اسکان بودند و امروز ۱۰۰ درصد کلاس‌ها برقرار بود. امیدواریم سال تحصیلی پربرکت و بانشاطی داشته باشیم و فضای دانشگاه در شان و شئونات دانشجویان و دانشگاهیان باشد و فکر می‌کنم همینطور هم خواهد بود. 
او ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی به بازماندگان آن مرحومه، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در نیروی انتظامی این موضوع را بررسی می‌کند و رئیس جمهور هم دستور به بررسی داده‌اند و دانشجویان هم می‌خواهند نتایج بررسی‌ها زودتر اعلام شود.
باید اجازه دهیم دستگاه‌های نظارتی و مسئول، تحقیقات خود را تکمیل و نتایج را ارائه کنند
همچنین سید «حسن قدسی‌پور» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص تجمع صورت گرفته در این دانشگاه که ظهر امروز ۲۸ شهریور ماه برگزار شد، توضیح داد: همانطور که برخی افراد اعلام بودند، ساعت ۱۲ ظهر تجمع مختصری تشکیل شد و به سمت دانشکده پلمیر حرکت کردند. 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حادثه و واقعه رخ داده تلخ است، ادامه داد: همه ما از این اتفاق ناراحت و نگران هستیم. ما همه دختران و پسران ایران زمین را فرزندان خود می‌بینیم و می‌دانیم. بنابراین همه ما درک می‌کنیم و برایمان مهم است، اما از دانشجویان عزیز این درخواست را دارم که خیلی مراقب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند. 
او تصریح کرد: یک پدیده‌ای رخ داده و هنوز ابعادش درحال بررسی است و هنوز نتیجه بررسی‌ها مشخص نشده است. قطعا در صورت تخلف احتمالی، افراد خاطی باشد تنبیه شوند. خواهش می‌کنم دانشجویان خویشتن داری کنند تا این مسئله روشن شود. 
قدسی‌پور گفت: برخی می‌خواستند در تجمع خشونت ایجاد کنند، اما خوشبختانه با خویشتن داری دوستان دیگر، تجمع بدون خشونت به پایان رسید. 
رئیس دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: باید اجازه بدهیم دستگاه‌های نظارتی و مسئول، تحقیقات و بازرسی‌های خود را تکمیل و ارائه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :