19 دی: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشمر گفت: حمله شغال در روستای "قوژد" در نزدیکی این شهرستان منجر به مصدومیت چهار نفر شد.
محمدجواد علیپور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک قلاده شغال برای دومین بار در ماه جاری به اهالی این روستا در شب حمله  کرده است که با همکاری اهالی روستا موفق به شناسایی و معدوم سازی این گونه مهاجم شدیم.
وی بیان کرد: این گونه در نخستین حمله خود در دهم شهریورماه جاری موجب مصدومیت سه نفر و در حمله اخیر منجر به مصدومیت چهار نفر شد که دو نفر دچار خراشهای متعدد و دو نفر دیگر مصدومیت بیشتری را دارند.
علیپور با بیان اینکه شغال در زمان خواب و با ورود به خانه های روستاییان اقدام به حمله کرده است، ادامه داد: یکی از مصدومان کودک پنج ساله ای است که از ناحیه نزدیک به چشم به شدت زخمی شده و جهت ادامه درمان به مشهد منتقل شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر اظهار کرد: دومین مصدوم زنی است که قسمتی از بینی خود را بر اثر این حمله از دست داده است و به زودی در مشهد تحت عمل جراحی قرار می گیرد.
این مسوول گفت: نمونه گیری از نخاع شغال معدوم شده جهت شناسایی آزمایشگاهی بیماری هاری انجام شده اما هنوز نتایج آزمایش نهایی نشده است.
علیپور افزود: طبق پروتکل های اعلامی حمله این گونه به انسان نشانه بیماری هاری است و کلیه مصدومان در برابر این بیماری ایمن سازی شده اند.
روستای قوژد در پنج کیلومتری شهرستان کاشمر و در فاصله ۲۳۸ کیلومتری از مشهد قرار دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :