19 دی: پرافتخارترین آزادکار ایرانی با اشاره به باخت خود برابر دیوید تیلور آمریکایی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم پیکارهای جهانی گفت: همه برای موفقیت من زحمت کشیدند اما به اشتباه خودم باختم.
حسن یزدانی بامداد سه‌شنبه پس از بازگشت به ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ من هیچگاه دنبال رکورد نبودم. جهان پهلوان تختی هم از لحاظ مدال و هم از لحاظ اخلاقی سرآمد همه ورزشکاران کشور است تا زمانی که در رشته کشتی فعالیت دارم هدفم شاد کردن دل مردم عزیز ایران است و امیدوارم بتوانم این مهم را به سرانجام برسانم. 
دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در خصوص باخت به دیوید تیلور آمریکایی در مسابقات جهانی صربستان گفت: شکست همیشه تلخ است و این برای خانواده من بسیار ناراحت کننده بود. امیدوارم بتوانم در آینده این ناکامی را جبران کنم. پدرم گلایه‌هایی داشت او عزیز من است.
وی درباره صحبت‌های دیوید تیلور مبنی بر اینکه یزدانی از معدود کسانی است که توانسته او را شکست دهد، گفت: او همیشه به من محبت دارد. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم رقابت سالم و خوبی داشته باشیم و هر کس حقش است به پیروزی برسد.
دارنده هشت مدال رنگارنگ جهان و المپیک در رشته کشتی آزاد این را هم گفت: برای موفقیت من در صربستان همه زحمت کشیدند و از همه تشکر می‌کنم. اشتباه از خود من بود و حریفم استفاده کرد. او باهوش‌تر بود و بهتر عمل کرد. قهرمان آمریکایی از نقاط ضعف من به خوبی استفاده کرد و پیروز شد.
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :