19 دی: شرکت رسانه‌ای قطر (QMC) در خبری، مدعی پوشش بی‌سابقه مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ شده است.
به گزارش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، مسابقات جام‌جهانی فوتبال از بیستم نوامبر (۲۹ آبان ماه) تا هجدهم دسامبر (۲۷ آذر ماه) در مدت زمان حدود یک ماه در کشور قطر برگزار می‌شود.
شیخ عبدالعزیز بن‌ثانی الثانی ـ مدیر اجرایی این شرکت رسانه‌ای قطری ـ در خبری که توسط پایگاه خبری «گلف تایمز» منتشر شده، اعلام کرده است که پوشش مسابقات جام جهانی قطر به شبکه‌های تلویزیونی محدود نمی‌شود بلکه، این مسابقات علاوه بر تلویزیون از طریق شبکه‌های رادیویی پوشش داده خواهند شد.
به گفته وی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به زبان‌های متنوعی گزارش و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد می‌شود که از آن جمله می‌توان به انگلیسی، فرانسه و اردو اشاره کرد.  
این مدیر اجرایی رسانه در قطر در گفت‌وگویی که با رادیو کویت داشته، پیش‌بینی کرده است که به واسطه پوشش قابل توجه مسابقات جام جهانی بتوانند مخاطبان (بیننده و شنونده‌)‌ بسیاری را از اقصی نقاط دنیا ـ در داخل و خارج از استادیوم‌ها ـ جذب شبکه‌های خود کنند.
بر اساس این گزارش، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ متشکل از ۳۲ تیم فوتبال است. انتظار می‌رود کشور قطر با جمعیتی کمتر از ۳ میلیون نفر، میزبان ۱۲ میلیون گردشگر علاقمند فوتبال باشد که در جریان این مسابقات به قطر سفر خواهند کرد.  

  • نویسنده :
  • منبع :