19 دی: با موافقت هیات دولت با الحاقیه موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه، تعرفه کالاهای مشمول این موافقتنامه از ۴ به صفر درصد کاهش یافت.
در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز شد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت سند الحاقی (پروتکل) به موافقتنامه تجارت آزاد بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه اقدام کند.
سند الحاقی به موافقتنامه مذکور، در راستای توافق بین دولت های ایران و سوریه برای ارتقای موافقتنامه یاد شده و اعلام آمادگی طرف‌ها جهت کاهش میزان تعرفه کالاهای مشمول موافقت نامه تجارت آزاد از ۴ درصد به صفر درصد، کاهش درصد محتوای ارزش افزوده قواعد مبدا کالای مشمول موافقت‌نامه و توسعه دامنه موافقت‌نامه مذکور به حوزه خدمات، تهیه و به تصویب رسیده است.
مجوز امضای موقت موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان صادر شد
هیات دولت همچنین با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان موجود در کشور پاکستان به عنوان همسایه شرقی ایران برای توسعه روابط تجاری دوجانبه و تبدیل شدن این کشور به بازار مهم صادراتی برای کشورمان، با صدور مجوز به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان موافقت کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :