19 دی: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور گفت: در ۲۰ هزار مدرسه به دلیل کم بودن جمعیت دانش‌آموزی برای فعالیت‌های تربیتی به مدیران و معلمان موجود بسنده می‌کنیم، اما در ۱۰۰ هزار مدرسه نیازمند به کارگیری نیروهای قوی و کارآمد برای امور فرهنگی هستیم.
اصغر باقرزاده روز دوشنبه در همایش مبلغان طرح امین در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) قم افزود: معلمان چون ارتباط مستمر، مستقیم و بیشتری با دانش آموزان دارند، از نقش حساس و ویژه تربیتی نیز برخوردار هستند.
وی با اشاره به اهمیت حضور طلبه‌ها و روحانیان در برنامه‌های تربیتی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی برای معلمان از کارهای تربیتی که در خصوص دانش‌آموزان انجام می‌شود، خیلی موثرتر و مورد نیازتر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به روحانیان گفت: در ارتباط‌هایی که در مدارس دارید، سعی کنید، معلمانی که با آنها امکان ارتباط گیری است را تحت تاثیر قرار دهید.
وی با ذکر این مطلب که تنها در ۴۲ هزار مدرسه کشور مربی تربیتی داریم و ۵۸ هزار مدرسه بدون مربی است گفت: ۱۳ هزار فرد فعال در امر مشاوره درسی و تربیتی نیز حضور دارند، و همچنان تعداد زیادی از مدارس از مشاوره محروم هستند.
باقرزاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در مدارس خاطرنشان کرد: در حوزه قرآن تلاش کرده‌ایم، مسابقه محوری را به آموزش عمومی قرآن تبدیل کنیم، چراکه احتیاج به آموزش عمومی قرآن داریم، اول هم از معلمان شروع کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: با پذیرش اداره‌کل آموزش و پرورش قم، طرح آموزش قرآن به آموزگاران مقطع ابتدایی با هدف مانوس شدن با این کتاب آسمانی اجرا می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به طرح نظام مراقبت‌ از دانش‌آموزان موسوم به "نماد" گفت: این طرح برای یک میلیون دانش‌آموز اجرا شد، در حالی که هدف گذاری ما بر روی ۶ میلیون دانش‌آموز در ۴۰ هزار مدرسه است.
وی افزود: بر اساس این طرح وضعیت سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان با سوال‌هایی که از خود آنها و والدینشان مطرح می‌کنیم، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :