یک فعال رسانه‌ای و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، واکنش نشان داد.
"احسان صالحی"، در واکنش به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت:
«چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز هاشمی گلپایگانی⁩ باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟»

گفتنی است، مسؤلین و سران سه قوه در اظهارنظرهای خود تلاش کرده‌اند، فضای آرام‌تری به بحث عفاف و حجاب در کشور ببخشند و جلوی رفتارهای سلیقه‌ای در حوزه حجاب و عفاف را بگیرند و مشخصا سران سه قوه بارها پشت تریبون از رفتارهای سلیقه‌ای اعلام برائت کرده‌اند تا این اتهام متوجه حاکمیت نشود که مردم تصور کنند حاکمیت تصمیم جدیدی در حوزه حجاب گرفته و بنا دارد با اقدامات فراقانونی و قانون‌گذاری‌های جدید و از راه ایجاد فشار، مساله حجاب را حل کند؛ این در حالی است که تاکنون گفته‌های هاشمی گلپایگانی به عنوان دبیرستاد امر به‌معروف تنها برطبل دوقطبی‌سازی دمیده‌ است.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نشست خبری خود در ۲۰ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد: «باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد.»
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ۲۱ تیر ۱۴۰۱ همزمان با "روز عفاف و حجاب" می‌گوید، در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت، در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده است و هیچکسی، نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش‌های خانواده، حساس‌تر از خود مردم ایران نیست.»
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز در هفته دولت ۱۴۰۱ درباره گشت‌ ارشاد مسئولین و گشت اجتماعی، گفت: «زنان و دختران ما عفت و پاکی را از یک فرهنگ و تمدن بسیار قوی و قدیمی در ایران اسلامی دارند و این انتخاب امروز نیست. عفیفه بودن زن ایرانی برای امروز نیست. الان هم در جامعه مدار قانون است، هیچ‌کس حق کار سلیقه‌ای یا فراقانونی ندارد.»
با وجود همه این تاکیدات، هاشمی گلپایگانی هر روز اظهارنظر تازه‌ای درباره ایده‌هایش در خصوص رسیدگی به وضعیت حجاب دارد. او در یکی از گفت‌وگوهایش، درباره طرح جریمه‌نقدی‌اش می‌گوید که دوربین‌ها در خیابان از خانم‌هایی که حجاب مطلوب ندارند عکاسی می‌کند و عکس‌ها به آن‌ها پست می‌شود و باید جریمه‌اش را پرداخت کنند. یا وقتی بی‌حجابی وارد مغازه‌ای شد و صاحب مغازه به وی تذکری نداد و خدماتی ارائه کرد، پلاک آن مغازه جریمه می‌شود. اگر فردی که کشف حجاب کرده اصرار بر دریافت خدمات کرد، گشت ارشاد به حمایت از صاحب مغازه، آن فرد را جریمه می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :