19 دی: صندوق بین المللی پول با ارائه گزارشی پیش بینی کرد که رکود بیش از یک سوم اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد و تورم جهانی تا پایان سال جاری میلادی به اوج خود می رسد.
به گزارش المیادین، صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد که تورم برای مدت طولانی‌تری نسبت به برآورد قبلی در سطح بالا بماند و این احتمال وجود دارد که رکود بیش از یک سوم اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهد.
بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول با ارائه گزارشی پیش بینی خود از تورم جهانی برای سال ۲۰۲۲ را که در ژوئیه ۸.۳ بود، به ۸.۸ درصد افزایش داد و احتمالاً این عدد در پایان سال به اوج خود خواهد رسید. صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی ماه ژوئیه خود تخمین زده بود که تورم جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۸.۳ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۵.۷ درصد خواهد رسید.
این صندوق در گزارش خود افزود: ما انتظار داریم تورم جهانی تا پایان سال ۲۰۲۲ به اوج خود برسد، اما برای مدت طولانی‌تر از برآورد اولیه بالا باقی خواهد ماند و با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴، به ۴.۱ درصد کاهش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، صندوق بین‌المللی پول تخمین زد که تورم جهانی از ۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۸.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد و سپس به ۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.
این گزارش می‌افزاید: بیش از یک سوم اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ دچار رکود خواهد شد و سه اقتصاد بزرگ آمریکا، اتحادیه اروپا و چین به روند نزولی ادامه خواهند داد. صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد که «بدترین وضعیت هنوز در راه است و بسیاری از مردم در سال ۲۰۲۳ احساس رکود خواهند کرد».
در همین ارتباط، «کریستالینا جورجیوا» رئیس صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه خاطرنشان کرد که رکود کشورهایی را که در مجموع یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند، تهدید می‌کند و زیان‌های جهانی ناشی از رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۶ به چهار تریلیون دلار خواهد رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :