19 دی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: دهیاران و بخش‌داران باید نسبت به وظیفه نظارتی خود در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز پاسخ‌گو باشد.
ابراهیم معتمدی، شنبه هفتم آبان‌ماه، در جلسه مبارزه با زمین‌خواری که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسات برای پیگیری بهتر به‌صورت ماهانه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در گذشته این جلسات به‌صورت سه‌ماهه برگزار ولی در حال حاضر مقررشده به‌صورت ماهانه برگزار شود.
وی از مصوبات جلسات گذشته یادکرد و گفت: یکی از مصوبات جلسه قبل مبنی بر بررسی تخلفات ساخت‌وسازهای خارج از شهر توسط سازمان جهاد کشاورزی بود که این سازمان باید ضمن احصا این موارد در جلسه‌ای نسبت به معرفی این واحدها اقدام نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: طبق این لیستی که توسط سازمان جهاد کشاورزی تهیه خواهد شد، مشخص خواهد بود که چه تعدادی ترک فعل مدیران بوده، چه تعدادی امکان اجرا وجود ندارد و چه تعدادی نیازمند قلع‌وقمع است.
وی با بیان اینکه باید وضعیت ۲۲۰ روستای استان در حوزه ساخت‌وساز مشخص و جمع‌بندی شود، مطرح کرد: این لیست باید هرچه سریع‌تر تهیه و طی یک جلسه در معاونت فنی ارائه و جمع‌بندی شود.
معتمدی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد زمین، عنوان کرد: دهیاران و بخش‌داران باید نسبت به وظیفه نظارتی خود در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز پاسخ‌گو باشد.
وی با بیان اینکه از طریق همین لیست می‌توان ساخت‌وسازهای غیرمجاز جدید را شناسایی کرد، بیان کرد: در دولت جدید کار مدیریتی دیگر جواب‌گو نیست، بلکه مدیر باید بجای پشت‌میزنشینی به کار جهادی روی بیاورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: اگر در یک محدوده سازمان‌های دولتی در اراضی ملی تخلفی انجام دهند دیگر دهیاری نمی‌تواند با تخلفات روستاییان مقابله کند.
وی با بیان اینکه این جلسه در راستای مبارزه با فساد است، یادآور شد: باید لیست مدیرانی که در این جلسه دعوت ولی حضور پیدا نکردند نیز تهیه شود.
معتمدی با اشاره به اینکه نقشه اجرایی در استان قم باید حذف شود، تصریح کرد: باید نظارت بر ساخت‌وسازها به‌صورت جامع‌تر صورت بگیرد.
وی با گلایه از ساخت‌وسازهای برخلاف پروانه ساختمانی در شهر قم یادآور شد: متأسفانه در برخی نقاط شهر شاهدیم که تخلفات حتی بیشتر از متراژ زمین است و این موضوع پایمال‌کننده حقوق عامه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: در همین زمینه بسته‌ای در حال آماده‌سازی است تا این تخلفات به حداقل رسیده و نقشه اجرایی حذف شود، چراکه در شهر قم دغدغه معماری و شهرسازی وجود دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :