19 دی: سخنگوی یگان ویژه فراجا درباره افراد حاضر در فیلم منتشر شده در فضای مجازی گفت: افرادی که در حال تخریب موتورها هستند ماموران یگان ویژه فراجا نیستند بلکه پلیس نما هستند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح روز دوشنبه در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه در توضیح فیلمی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و اینگونه القا می‌کند که پلیس در حال تخریب و شکستن موتورسیکلت‌های مردم است، گفت: پس از بررسی کامل فیلم و انجام تحقیقات لازم در موقعیت وقوع آن، مشخص شد که محتوای این فیلم از اساس کذب بوده و صحنه‌سازی صورت گرفته است.
وی افزود: نوار سفیدرنگی که در کلاه افراد به ظاهر پلیس داخل فیلم دیده می‌شود اساسا در کلاه‌ نیروهای یگان امداد و یگان ویژه پلیس وجود ندارد؛ ضمن آنکه بعضی از باتون‌هایی که در این فیلم در دست افراد به‌ ظاهر پلیس قرار دارد، متفاوت از باتون‌های نیروی انتظامی است و افراد نمایش داده شده در فیلم از ماموران نیروی انتظامی نیستند.
پس از صحبت های حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در شورای عالی قوه قضاییه، برخی افراد در فضای مجازی ادعا کردند که صحبت‌های وئ دقیق نیست و مشخصات ظاهری افراد مورد ادعا با مشخصات نیروهای پلیس تطابق دارد.
از این رو محسن عمادی سخنگوی یگان ویژه فراجا نیز در این باره گفت: افرادی که در حال تخریب موتورها هستند مامورین یگان ویژه فراجا نیستند بلکه پلیس نما هستند، نوار روی کلاه نیروهای یگان ویژه فراجا، ترکیبی از رنگ سفید و براساس نوع ماموریت نیروها همراه با یکی از رنگ‌های زرد پررنگ، نارنجی، آبی و سبز است.
وی ادامه داد: روی کلاه هر نیروی یگان ویژه با توجه به نوع ماموریت و رده فرد، یکی از رنگ‌های اشاره شده به همراه نوار سفید درج می‌شود و هیچگاه نوار سفید به تنهای به کار گرفته نمی‌شود.
رئیس اداره اجتماعی یگان ویژه فراجا تاکید کرد: یکی از این نوارها شب‌رنگ است که برای شناسایی تیم‌ها در شب کاربرد دارد. همچنین قطر نوارهای شبرنگ درج شده در کلاه ماموران یگان ویژه، با کلاهی که سر ماموران قلابی در فیلم مورد ادعا مشاهده می‌شود متفاوت بوده و کوچک‌تر است.

  • نویسنده :
  • منبع :