19 دی: عصر ایران نوشت: البته همگان می‌دانیم که نقش شما به عنوان رییس ستاد امربه معروف و آن دبیر معروفش، چه نقشی در شرایط امروز ایران دارند. کسانی که با سخنان‌شان تنها مردم را عصبانی کردند و به جای اصل همیشه دنبال حاشیه بودند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و رییس ستاد امر به معروف گفته است:«ما باید آسیب ها را شناسایی کنیم و در جهت اصلاح آن بکوشیم.»
حضرت امام جمعه به نکته دقیقی اشاره کرده‌اند. باید آسیب‌ها شناسایی شود و به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مهم جامعه افرادی مثل جناب‌شان هستند. کسانی که با نطق‌های‌شان مدام در حال آتش زدن به خرمن جامعه هستند.
آن زمانی که در خطبه‌های نماز جمعه برای دفاع از دولت مستقر که محبوب شماست، مشکلات اقتصادی مردم را به امتحان الهی ربط می‌دادید باید به امروز فکر می‌کردید.
شاید خیلی‌ها یادشان نباشد اما گفتید که « امروز گرانی هست و گرانی به‌تعبیر امام صادق موجب آزرده شدن روح مردم و افسردگی و مشکلات اجتماعی و مشکلات اخلاقی می‌شود اما امتحان است.»
این در حالی است که در زمان حسن روحانی، همین گرانی‌ها حاصل ناکارآمدی دولت و مجلس بود.
وقتی شما که ادعای دین‌داری دارید و به قول خودتان لباس پیامبر به تن می‌کنید، این چنین به راحتی با تغییر یک دولت مواضع‌تان دچار تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای می‌شود، دیگر از غیر چه انتظاری است؟
وقتی حقوق دادن به کارکنان دولت توسط دولت رییسی را امداد الهی می‌دانید، آنهم در حالی که این ابتدایی‌ترین کاری است که یک دولت باید آن را انجام دهد، انتظار نداشته باشید که شرایط کشور همیشه به یک منوال بگذرد.
البته همگان می‌دانیم که نقش شما به عنوان رییس ستاد امربه معروف و آن دبیر معروفش، چه نقشی در شرایط امروز ایران دارند. کسانی که با سخنان‌شان تنها مردم را عصبانی کردند و به جای اصل همیشه دنبال حاشیه بودند.
چرا در خطبه‌های نماز جمعه از وضعیت بیکاری جوانان حرفی زده نمی‌شود؟ چرا نمی‌گویید کارخانه‌ای که با هزار نیرو مشغول فعالیت بوده، امروز تعطیل شده است و کارگرانش با پول یارانه خود زندگی می‌کنند.
چرا در خطبه‌های نماز جمعه از بانک‌ها حرف زده نمی‌شود؟ بانک‌هایی که پای‌شان را روی گلوی مردم گذاشته‌اند و با وام‌های پر سود، جیب خود را ُپرمی‌کنند و جیب مردم را خالی!
خیلی از آن دخترانی که شما از حجاب‌شان گله دارید به خاطر وضعیت بد اقتصادی مجبور هستند از صبح تا شب کار کنند تا کمک خرج خانه و خانواده خود باشند.
تا به حال از جوانان همین شهر تهران که امامت جمعه موقت آن را به عهده دارید، پرسیده‌اید که چرا ازدواج نمی‌کنند و از تشکیل زندگی مشترک فراری هستند؟
سری به بازار زده‌اید تا ببیند یک پدر، چگونه جهیزیه دخترش را فراهم می‌کند؟ پدری که چند ماه است حقوق نگرفته است و اگر هم به موقع گرفته، آنقدر کم بوده که فقط به اجاره خانه و خرج عادی زندگی رسیده است.
بحران‌هایی که امروز شاهد آن هستیم، یک شبه مثل قارچ پس از باران سر از خاک بیرون نیاورده‌اند. بی‌توجهی به شرایط اقتصادی، شعار دادن، پررنگ شدن مسئله‌ای مثل حجاب و بی‌توجهی به فساد اقتصادی وسیاسی برخی مسئولان، از دلایل اعتراضات امروز مردم است.
شاید الان بهترین زمان برای شستن چشم‌ها باشد تا به خوبی واقعیت را دید. اگر به درستی آسیب‌ها شناسایی شود دیگر شاهد برخی خطبه‌ها و حضور برخی افراد مثل رسایی و ذوالنور و البته رائفی‌پور در تلویزیون نخواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :