19 دی: معاون دادستان قم در امور فضای مجازی گفت: کیفرخواست مجرم اینترنتی که اقدام به مزاحمت و تهدید، نشر اکاذیب و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت برای تعدادی از بانوان آرایشگر در استان می‌کرد، صادر شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل تحریری در این زمینه افزود: متهم با دسترسی به اطلاعات خصوصی آرایشگران در صفحات تبلیغی آنان و بارگذاری اطلاعات در فضای مجازی، اقدام به مزاحمت و تهدید و هتک حیثیت آن‌ها می‌نمود.
وی اضافه کرد: این مجرم در ابتدا به‌عنوان مشتری به صفحات آرایشگران در فضای مجازی مراجعه کرده و شروع به گفت‌وگو با آنان می‌کرد و در ادامه با ارسال تصاویر نامناسب، آزار و اذیت کلامی و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت، طعمه‌های خود را تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و شماره تلفن آنان با عبارات مبتذل در فضای مجازی می‌نمود.
وی به دستگیری این متهم در یکی از شهرهای جنوبی کشور با شکایت ۱۰ نفر از قربانیان این پرونده و دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و عملیات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا اشاره کرد و توهین، تهدید، نشر اکاذیب، تحریک و تشویق دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت، تولید، توزیع و انتشار تصاویر مستهجن، جعل داده و سوءاستفاده از داده مجعول و توهین به مقدسات را از عناوین اتهامی این مجرم اینترنتی عنوان کرد.
تحریری بر ضرورت آگاهی و هوشیاری کاربران و سوءاستفاده مجرمان از اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان در فضای مجازی تاکید کرد و هدف متهمان از تهدیدات و مزاحمت‌های اینترنتی را در فضای مجازی، اخاذی، باج‌گیری، انتقام، سرگرمی و لذت و رسیدن به مقاصد شوم دانست.
وی با هشدار نسبت به وقوع کلاه‌برداری‌های سایبری و مزاحمت‌های اینترنتی با استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: افراد قبل از انتشار اطلاعات در فضای مجازی به تبعات آن بیاندیشند تا با اشتباهات خود، فرصت اقدام مجرمانه را برای متهمان فراهم نسازند.

  • نویسنده :
  • منبع :