19 دی: رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با حضور در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده فوتی‌های حوادث اخیر شهرستان مهاباد دستور تسریع و دقت مضاعف در رسیدگی را صادر و بر کشف حقیقت و روشن‌سازی موضوعات تاکید کرد.
ناصر عتباتی به همراه دادستان و برخی از معاونین دادسرای مرکز استان از حوزه قضایی مهاباد بازدید و با حضور در تمامی شعب دادگاه ها و دادسرا قضایی و اداری این شهرستان، از وضعیت حوزه قضایی شهرستان اطلاع حاصل کرد.
وی هدف از این بازدید را اطلاع از وضعیت حوزه قضایی به جهت رسیدگی ها و ارائه خدمات و نیز مشکلات و نیازمندی‌های حوزه قضایی عنوان کرد و افزود: حضور در حوزه‌های قضایی موجب اشرافیت کامل به روند رسیدگی‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های قضایی و دیدار با مراجعین و رسیدگی به درخواست‌های آنان است.
عتباتی اظهار کرد: از اموری که در بازدید از حوزه‌های قضایی پیگیری می‌شود، اجرا و میزان پیشرفت برنامه عملیاتی دادگستری استان است که دارای اهمیت بسزایی برای مدیریت دارد و می‌باید تا پایان سال نتایج طراحی شده در برنامه عملیاتی حاصل شود.
عتباتی در حاشیه این بازدید با تعدادی از خانواده‌های متهمان اغتشاشات و حوادث اخیر در مهاباد در شعبه ویژه رسیدگی به اتهامات متهمان دیدار و گفت وگو و به درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.
وی همچنین در دومین برنامه سفرکاری خود به حوزه قضایی مهاباد با بیش از ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به دادگستری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن بررسی درخواست‌های آنان در مورد هر یک دستورهای لازم را صادر کرد.
در این دیدار مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و کیفری مطرح و رییس کل دادگستری استان دستورهای لازم را صادر کرد.
در ناآرامی‌های روز پنجشنبه پنجم آبان در شهر مهاباد، اغتشاشگران چند بانک را آتش زده ‌و به ساختمان برخی ادارات دولتی و اماکن عمومی و خصوصی خسارتی وارد کردند.


  • نویسنده :
  • منبع :