19 دی: فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ازکشف ۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۵۶۰ عدد فشنگ جنگی در مرزهای استان آذربایجان غربی خبر داد.
سردار احمد علی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت‌: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی، ماموران هنگ مرزی ارومیه با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و رصد گذرگاه ها، مسیر تردد کاروان قاچاق سلاح در ارتفاعات صعب العبور مرزی را شناسایی کرده و توقیف محموله مذکور را در دستورکار خود قرار دادند.
وی افزود: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی معابر مرزی در شرایط بسیار سخت و نامساعد جوی، موفق  به کشف تعداد ۵۳ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق شامل ۱۴ قبضه سلاح کلت کمری جنگی به همراه ۹ تیغه خشاب و ۹ کیف حمل متعلق به کلت ، ۲۷ قبضه سلاح وینچستر تاشو و ۱۲ قبضه سلاح شکاری تک لول شدند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، گودرزی اضافه کرد: مرزبانان استان آذربایجان غربی در اقدام غافلگیرانه دیگری در حوزه استحفاظی هنگ مرزی سردشت موفق به کشف ۵۲ عدد خشاب و یک هزارو پانصد و شصت عدد گلوله جنگی کلاش شدند.
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه قاچاقچیان که از دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند و با استفاده از تاریکی شب به آن سوب مرزها متوارب شدند، تصریح کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :