19 دی: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن ادعای رد هرگونه حمایت از سازمان[تروریستی] مجاهدین خلق اعلام کرد که این گروه مخالف حکومت ایران را «نماینده مردم ایران» نمی‌داند.
به گزارش یورونیوز که به نسخه‌ای از این بیانیه دست یافته، وزارت خارجه ایالات متحده خبر«حمایت» از سازمان مجاهدین خلق در آلبانی و «آموزش» اعضای این گروه را رد کرده است. 
در بخشی از بیانیه یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا آمده است: «هرچند ایالات متحده از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ دیگر سازمان مجاهدین خلق را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر نمی‌گیرد اما آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش دموکراتیک قابل اتکای مخالفان [حکومت ایران] که نماینده مردم ایران محسوب شود نمی‌داند.»
واشنگتن در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است که همچنان «نگرانی‌هایی جدی» درباره سازمان مجاهدین خلق از جمله ادعاهای مطرح شده درباره «سوءاستفاده» از اعضای این گروه دارد. 
با این حال شماری از مقام‌های پیشین دولت ایالات متحده از جمله مایک پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهوری، رودی جولیانی، مشاور و وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین با رهبران سازمان مجاهدین دیدار کرده‌اند و یا در نشست‌های این گروه سخنرانی کرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :