19 دی: شهردار تهران گفت: ما امسال کسری بودجه نداریم و سال گذشته هم ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد که در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود.
علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ دستگاه با یکدیگر تفاهم کردند که همه ساختمان‌های بالای شش طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند.
شهردار تهران با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط.
زاکانی تاکید کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها جمع‌بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد.
وی در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد است.
شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، تصریح کرد: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷ میلیون قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره کسری بودجه شهرداری، اظهار کرد: ما کسری بودجه نداریم. سال گذشته به لطف الهی ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد و این در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود. امسال هم کسری بودجه نداریم و نهایت رعایت را برای مردم عزیز انجام می‌دهیم که خود این امر برای ما گشایش ایجاد می‌کند.
زاکانی همچنین اعلام کرد: دیروز ۱۵۰ هزار واحد برای ساخت و ساز در تهران تفاهم شد. الان در مجموع بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد تفاهم کرده‌ای که عمده‌اش بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری.

  • نویسنده :
  • منبع :