19 دی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بار دیگر حمله به یک شناور در دریای عمان را به ایران نسبت داد.
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد: دنیا باید تغییر کند. تاثیر جنگ در اوکراین باعث آسیب مرزهای ملی می‌شود. سیاست افراط‌گرایی و تروریسم بر روی کشورهای سرتاسر جهان تاثیر می‌گذارد. ستیزه‌جویی ایرانیان همچنان تهدیدی بزرگ علیه منطقه و جهان است. ما شاهد این مسئله در دخالت ایران در جنگ اوکراین هستیم. ما شاهدیم که ایران درحال پیشبرد برنامه‌ هسته‌ایش است و این مسئله در جلسه شورای حکام نیز تایید شده است.
وی در ادامه با تکرار ادعای حمایت ایران از گروه‌های نیابتی در سوریه، لبنان و غزه عنوان کرد: در همین هفته ایران از یک پهپاد علیه یک شناور غیرنظامی استفاده کرد. حیاتی است که جلوی نفوذ و جاه‌طلبی‌های ایران گرفته شود. اسرائیل در تلاش است تا از طریق انجام برخی فعالیت‌ها در زیر چتر سنتکام به این مهم دست یابد.
بر اساس این گزارش، نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.
الجزیره گزارش داد که رسانه‌های صهیونیستی از جمله رادیو ارتش این رژیم با طرح ادعاهایی بی‌اساس و فرافکنانه اعلام کردند که یک مسئول امنیتی صهیونیست می‌گوید ایران پشت این حمله قرار دارد.
این رسانه‌ها مدعی هستند که این نفتکش توسط پهپاد هدف قرار گرفته است و ایران مشکوک به انجام حمله مستقیم است.
الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که ارتش آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده‌اند که پهپاد مورد استفاده در حمله به نفتکش از نوع "شاهد" ایرانی است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی ادعا کرد که هدف قرار دادن نفتکش یک خطای راهبردی از سوی ایران بود.
این روزنامه نوشت که دستگاه‌های امنیتی صهیونیستی معتقدند که این اقدام ایران در راستای به چالش کشیدن کشورهای غربی است.
شرکت مالک این نفتکش اعلام کرد که تحقیقاتی درخصوص این حمله انجام خواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :