19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ بنیه علمی روحانیونی که درامر تبلیغ فعالیت می‌کنند، باید به واسطه برگزاری دوره‌های دانش افزایی و بویژه پاسخگویی به شبهات، تقویت شود.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به همراه جمعی از مدیران مرکز تخصصی تبلیغ افزود:‌تمهیدی اندیشیده شود تا این عزیزان از جهت علمی پشتیبانی شوند تا مبادا به سبب فاصله از مباحث علمی، سرمایه علمی خود را به مرور زمان از دست بدهند.
وی تبلیغ را اصلی‌ترین وظیفه حوزه علمیه عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم پشتیبانی علمی از مبلغین، حضور روحانیت در آموزش و پرورش را در راستای انجام این تکلیف دانست.
وی اظهار داشت: تبلیغ، بر خلاف تصور برخی، وظیفه دست چندم حوزه و روحانیت نیست؛ بلکه وظیفه اصلی آن است، اگر با دقت به علومی که در حوزه، تدریس می‌شود بنگریم، خواهیم دید که همه این علوم در راستای دین و تبلیغ آن قرار دارند.
حسینی بوشهری افزود: هدف رسول اکرم (ص) درطول ۲۳سال حیات پربار ایشان،حقیقتاً تبلیغ دین بود. همانطور که خداوند در قرآن، هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) را تبلیغ و تبیین دین معرفی کرده‌است.
وی حضور روحانیت به عنوان معلم در آموزش و پرورش را در راستای انجام تکلیف تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در آموزش و پرورش در راستای تبلیغ، تبیین و ترویج دین است. همانطور که پیامبر گرامی اسلام (ص) هدف از رسالت خود را تعلیم و تربیت معرفی کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :