19 دی: احتمالا تحریم‌ها باعث از دسترس خارج شدن دامنه دات کام ابر آروان و ایجاد چالشی جدیدی برای مشتریان این شرکت شده است.
دامنه بین‌المللی ابر آروان به آدرس Arvandcloud.com از دسترس خارج شده است. اگرچه این شرکت توضیحی درباره چرایی این موضوع نداده اما احتمالا می‌توان این موضوع را با تحریم اخیر اتحادیه اروپا مرتبط دانست. این اتفاق برای وب‌سایت‌های مختلفی که از خدمات ابر آروان استفاده می‌کردند نیز چالش‌هایی ایجاد کرده است.
در حال حاضر مشتریان این برند باید Name Server دامنه‌های خود را از Arvandcloud.com به Arvandcdn.ir منتقل کنند و تمامی سرویس‌ها و خدمات به دامنه arvancloud.ir منتقل شده است.
۲۳ آبان ماه بود که اتحادیه اروپا چندین شرکت ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و نام ابر آروان نیز در این فهرست قرار گرفت. دلیلی که اتحادیه اروپا درباره تحریم این شرکت اعلام کرد نقش احتمالی این شرکت در اختلالات اینترنت ایران عنوان شد؛ دلیلی که البته خود مجموعه ابر آروان آن را رد می‌کند.
پس از این اتفاق ابتدا دیتاسنتر ابر آروان در هلند از دسترس خارج شد و حالا دامنه دات کام ابر آروان از دسترس خارج شده. در کنار این موضوع، سایت‌هایی که از خدمات ابر آروان استفاده می‌کردند نیز با اختلال مواجه شده‌اند و لازم است Name Server خود را تغییر دهند.
این موضوع در قالب یک پیامک با عنوان اطلاع رسانی فوری محصول CDN ابرآروان اعلام شده است. در پیامی که به مشتریان اعلام شد دلیل این موضوع اختلال روی ریجستر بین‌المللی عنوان شده است. ابر آروان از تمامی مشتریان خود خواسته تا Name Serverهای تمامی دامنه‌های خود را از Arvandcloud.com به arvandcdn.ir تغییر دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :