19 دی: معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به لزوم هماهنگی لازم جهت فراهم کردن حداقل‌های اقامت زائران گفت:‌ این استان با مشکل جدی دراین خصوص روبروست.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم،‌ ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی اراضی ابتدایی قم- تهران جهت سرمایه‌گذاری‌های مختلف که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در قم مشکل جدی در حوزه اقامت داریم و حداقل‌های اقامت برای پذیرش زائران وجود ندارد، عنوان کرد: باپشتوانه اقتصادی برای نگهداری و قیمت‌ها باید در حوزه زائرسراها نیز ورود پیدا کنیم.
قم دارای ۹۸ دفتر خدمات مسافرتی، ۳۶ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان، ۷۴ مهمان ‌پذیر، ۱۰۸ خانه مسافر، ۵۹ واحد پذیرایی بین راهی، ۱۵ سفره‌خانه، ۲۶ مجتمع گردشگری و خدماتی، سه مرکز تفریحی و سرگرمی و ۲ مرکز نمونه گردشگری می‌باشد.
سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر و مسافر وارد قم می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموعه امور زائران دو موضوع مدنظر است اظهار کرد: از مطرح‌شدن این موضوعات حدود ۵ سال در مجموعه امور زائران استانداری می‌گذرد.
وی نخستین موضوع را مربوط به بحث زمین ۱۰۰ هکتاری عوارضی برای موضوع زائران شهر دانست و ابراز کرد: این موضوع متأسفانه هنوز بلاتکلیف مانده است و حتی دو سرمایه‌گذاری که این زمین را گرفته بودند هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، از زمین ۲۰ هکتاری شهر عقیق نیز یاد کرد و گفت: استاندار قم طی جلسه‌ای دستور دادند این زمین به ناحیه صنفی صنایع‌دستی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: مقرر شده است کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی در این منطقه ایجاد شود و اگر قرار است در کنار مجموعه زائرشهر شاهد فعالیت مجموعه‌های صنایع‌دستی باشیم، باید راه دسترسی مناسب میان این دو منطقه نیز ایجاد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :