سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۵۷۴ مورخه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان ««جنگ ترکیبی علیه ایران» به قلم آیت پیمان بدین شرح است:

در چهار دهه گذشته، دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تمام گزینه‌های قدرت خود را یک جا خرج نمی‌کرد.
در گذشته دشمن انواع مختلف تقابل را اعم از نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و اجتماعی در زمان‌های مختلف و به تناوب بکار می‌برد ولی ناکامی او باعث شده است این بار در فرایندی که آن را جنگ ترکیبی می‌نامیم انواع سازوکارهای خود را به تمامی وارد میدان کند.
جنگ ترکیبی با جنگ احزاب از این جهت متفاوت است که در جنگ احزاب مقصود تبانی دشمنانی با رویکردها و اهداف مختلف برای نابودی جبهه‌ی اسلام بود، اما در فتنه‌ی کنونی اگر چه جنگ احزاب هم هست و آمریکا، اروپا، صهیونیست و ارتجاع وهابی منطقه تحت رهبری یک اتاق فکر با هم متحد شده‌اند، اما فراتر از آن در این جنگ، با قدرت نرم رسانه‌های فرهنگی، جنگ روانی، فشار بی‌سابقه‌ اقتصادی، پول پاشی برای حفظ آشوب در خیابان، کشته سازی و اغواگری، همزمان جنگ سختِ سلاح و ترور و آتش زدن در کوچه و خیابان‌های کشور را شروع کرده و این نشان می‌دهد خشم دشمن امان از او بریده و طاقتش طاق شده است.
جنگ ترکیبی البته بسیار خطرناک است و دفاعی ترکیبی و همزمان در جبهه‌های متنوع را می‌طلبد و هماهنگی دفاع، بسیار سخت و پیچیده است، اما لطف و نصرت‌های خداوند ما را تسلّی خاطر می‌دهد که روکردن همه‌ ابزارهای مبارزه توسط دشمن، به معنی درماندگی اوست.
مهم‌ترین دلیل درماندگی دشمن این است که در این جنگ ترکیبی بسیاری از ارزش‌های ادعایی دشمن به چالش کشیده شد.
مفاهیم و ارزش‌هایی که غربی‌ها اساس تمدن غرب معرفی می‌کردند، مانند دموکراسی، آزادی اندیشه و بیان، چندصدایی و تنوع افکار بشری، احترام به قانون و قراردادهای اجتماعی و حقوق بین‌الملل و حقوق بشر همه و همه در هم شکسته است.
وقتی دشمن مجبور می‌شود برای رفع مشکل اقتصادیش بخشی از یک کشور مثل سوریه و عراق و افغانستان را تصرف نظامی خونین و اشغال کند و روز روشن ذخایر نفتی ملت‌ها را بدزدد، یا به بن سلمان قاتل روزنامه‌نگاری که به دامان آنان پناه برده بود مصونیت قضایی بدهد، این یعنی دشمن ما برای حل مشکلاتش مبانی تمدن خود را زیر پای خود له کرده و مستأصل مانده است.
 مطمئن شده‌ایم که این فتنه با همه‌ی فتنه‌های پیشین متفاوت است زیرا واقعاً جنگ تمدّن غرب با تمدن نوین اسلام است که رویشش را بیش از ما و پیش از ما دشمن در سرزمین‌های خود هم احساس کرده و بیش از موشک و ماهواره و بمب اتم از آن می‌ترسد.
ما با تکیه بر وعده‌های نصرت الهی همچون وعده وَ كانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنین نصرت به رعب در دل دشمنان خدا را مشاهده می‌کنیم و بر این نعمت که با دستان این ملت هژمونی آمریکا و موجودیت مولود ناپاکش اسرائیل در حال سپرده شدن به آرشیو تاریخ است،
و یقیناً این بار هم امت اسلامی و شیعیان وفادار به انقلاب اسلامی، در این فتنه و آشوب جدید، آیه کریمه‌ی وقاتلوا أئمة الکفر را وجهه‌ی همت خود قرار داده و عزم راسخ خود را برای شکستن این فتنه از یک سو بکار می‌برند.
و اصلاح امور کشور و تغییرات مثبت در شیوه حکمرانی و زدودن مفاسد اداری و برطرف کردن سوء مدیریت و بهبود خدمت و اعطای آزادی‌های مدنی را از سوی دیگر مورد مطالبه خود قرار خواهند داد.


  • نویسنده :
  • منبع :