19 دی: فرمانده نیروی دریایی ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به (سِنتکام) نسبت حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای تروریست‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه خبری النشره، «براد کوپر» فرمانده نیروی دریایی ستاد سِنتکام که نیروهای تحت امر آن با حضور و حمایت از تروریست ها در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق ضمن نقض حاکمیت این کشورها جان هزاران شهروند بیگناه را گرفته و میلون ها نفر را از موطن خود آورده کرده است، امروز (دوشنبه) در بیانیه ای حملات موشکی و پهپادی ایران به مقرها و پایگاههای تروریست های جدایی طلب در شمال عراق را محکوم کرد و مدعی شد که این حملات ثبات عراق و خاورمیانه را به خطر می اندازد.
کوپر که نیروهای تحت امر او و سایر فرماندهان آمریکایی در سنتکام به رغم مخالفت های مکرر مردم و دولت سوریه و مردم و پارلمان عراق همچنان در این کشورها حضور غیرقانونی دارند و حاکمیت ملی این کشورها را نقض و جنایت آفرینی می کنند، حملات ایران به تروریست های تجزیه طلب را به زعم خود باعث به خطر افتادن جان افراد غیرنظامی دانست و ادعا کرد: "حملات بی‌رویه ایران شهروندان غیرنظامی را به خطر می‌اندازد و حاکمیت عراق را نقض می‌کند."
این درحالی است که تروریست های جدایی طلب در شمال عراق نیز خود اذعان کرده اند که مقرهای آنها هدف حملات ایران قرار گرفته است.
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در اطلاعیه ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: در ادامه انهدام مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقرهای باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.
طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز نیروی زمینی سپاه دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه گروهک های تروریستی تجزیه طلب اقلیم شمال عراق انجام داد؛ در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق هدف قرار گرفت که به گفته فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در این عملیات مقر جدید گروهک های تروریستی در شمال اقلیم عراق هم در مرز و هم در عمق ۸۰ کیلومتری خاک این کشور هدف قرار گرفت.
در دور اول عملیات گسترده موشکی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب مستقر در شمال عراق که اوایل مهرماه انجام شد، نیروی زمینی سپاه مواضع این گروهک ها را هدف قرار داد.
به گفته سردار اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، در اغتشاشات اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند ضمن آنکه در دو ماه گذشته تروریست‌ها قاچاق سلاح از مرزهای غربی به داخل خاک کشورمان را تشدید کرده اند به طوری محموله هایی از سلاح های جنگی مثل کلاش، کلت و حتی نارنجک و وینچستر کشف شده است.
در این پیوند، «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (دوشنبه) در گفت‌ و گو با شبکه عراقی العهد گفت که از طرف عراقی خواسته است تا مرزهای خود را کنترل کرده و گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی ایران را خلع سلاح کند.
وی درباره مذاکرات میان ایران و عراق اظهار کرد: از دولت عراق خواستیم تا برای اجرایی کردن موضوع خلع سلاح مخالفان (گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی در شمال عراق)، جدول زمانی تعیین کند. ما همچنین خواستار خلع سلاح مخالفان و بازگرداندن آنها به اردوگاه‌ها به عنوان پناهنده شدیم.
آل صادق ادامه داد: دولت عراق با دو خواسته ما موافقت کرد و برای موضوع خلع سلاح مهلت خواست.


  • نویسنده :
  • منبع :