19 دی: مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه بر بروزرسانی اطلاعات کسانی که فیش حج تمتع دارند تاکید کرد و گفت: کسانی که فیش حج تمتع دارند باید به سایت reserve.haj.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود را جهت اطلاع‌رسانی‌های بعدی، به روز نمایند.
«سعید کریمی‌خو» با اشاره به اینکه ثبت نام حج تمتع از سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ انجام شده و اطلاعات متقاضیان نیازمند بروزرسانی است، افزود: بسیاری از اطلاعات متقاضیان مانند شماره تلفن و آدرس تغییر کرده و لذا فارغ از اینکه چه زمانی قصد اعزام وجود دارد و یا نوبت اعزام رسیده یا نه، کسانی که فیش حج تمتع در اختیار دارند باید به این سایت جهت تکمیل اطلاعات مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه براساس یک قراداد بین المللی یک هزارم جمعیت هر کشور سالانه می‌توانند به حج تمتع مشرف شوند و ازآنجاییکه امسال افراد بالای ۶۵ سال اعزام نشدند و از این رو بین ۴۰ تا ۴۵ هزار ایرانی توانستند به حج تمتع مشرف شوند، گفت: امسال ۳۰۰ کرمانشاهی به حج تمتع مشرف شدند و هشت هزار کرمانشاهی الان در صف انتظار برای تمتع هستند و امیدواریم در سال آینده بتوانیم از استان کرمانشاه ۶۰۰ نفر را برای ادای این فریضه واجب اعزام کنیم.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در خصوص امکان انتقال سهمیه به سایر افراد هم گفت: برای جلوگیری از ورود فیش تمتع به بازار سیاه، فقط یک بار امکان انتقال این فیش وجود دارد و کسانی که فیش داشته و فوت کنند امکان انتقال آن به ورثه و با اجازه ورثه امکان انتقال به شخص دیگری وجود دارد.
کریمی‌خو از فعالیت ۲۱ دفتر نمایندگی حج و زیارت در استان خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر سوالات و شبهات خود را مطرح و یا به وبسایت های اینترنتی حج و زیارت مراجعه کنند.


  • نویسنده :
  • منبع :