19 دی: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: لوازم یدکی خودرو در جریان بازرسی‌های انجام شده برای مقابله با قاچاق در سطح استان، رتبه نخست کشفیات را به خود اختصاص داد.
سیاوش فولادی وندا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ در خصوص این موضوع بیان کرد: در آبان‌ماه،‌ بیش‌از ۴۹۹ هزار و ۸۸۸ کالای قاچاق در قم کشف شد که بیشتر آن‌ها به ترتیب شامل لوازم یدکی خودرو، تعهدات ارزی و نفت‌گاز بود.
وی گفت: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در آبان‌‎ماه امسال، ۲ هزار و ۵۹۸ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف‌هایی همچون عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح استان داشته‌اند.
معاون سازمان صمت قم افزود: از این تعداد بازرسی سه مورد آنها منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید، همچنین ۲ مورد دیگر ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال) بود که اقدام لازم برای ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان صورت گرفت.
وی با اشاره به این که موضوع ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق کشف شده در استان توسط کارشناسان صورت می‌گیرد،‌ ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان قم طی آبان‌ماه سال جاری ۱۷۸ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال بود.
فولادی وندا افزود: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۵۳ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۴۱ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار نموده‌اند.
وی تاکید کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مرتبط همچون اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، اتحادیه‌‎های مرتبط، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.
وی بیان داشت: در بحث نظارت بر بازار و مقابله با تخلف‌ها، مردم بهترین همکار برای بازرسان دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت هستند و می‌توانند با گزارش موارد مورد نظر خود به سامانه ۱۲۴،‌ موجب پیگیری آن‌ها شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :