19 دی: رییس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز آخرین وضعیت جسمی مصدومان حادثه تروریستی ایذه به ویژه «میثم پیرفلک» که در بخش مگا آی.سی.یو۲ اهواز بستری است را تشریح کرد.
دکتر داوود شلیل احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به آخرین وضعیت جسمانی میثم پیرفلک(پدر کیان پیرفلک)، بیان کرد: وی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود اینتوبه شده و در بخش مگا آی سی یو ۲ بیمارستان گلستان بستری است،
وی گفت: عمل‌های اصلی این بیمار که شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب بود در روزهای قبل انجام شده است، ولی به خاطر حجم آسیب ناشی از اصابت گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شدند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت هستند.
وی افزود: در روزهایی که بیمار، شرایط بعد از عمل را تجربه کرد، این التهاب و عفونت باعث نامساعد شدن حال وی شد. پس از این التهاب، بیمار دچار سپسیس (واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت) شد، که این موضوع باعث اختلال در تنفس و حرکت روده‌ها می‌شود.
احمدی ادامه داد: به همین دلیل ۲ بار و در روزهای پنجشنبه سوم و شنبه پنجم آبان‌ ۱۴۰۱ در اتاق عمل، بررسی مجددی از لحاظ وجود عفونت در محدوده شکم انجام شد که خوشبختانه بیمار عفونت شکمی نداشت و فقط بافت‌ها و استخوان‌های تخریب شده دچار عفونت شده بودند.
وی به درمان عفونت‌های بیمار با داروی آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت خواهد بود و امیدواریم بدن وی بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل و این مرحله از بیماری و درمان را به خوبی سپری کند.
رییس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز ادامه داد: تیم‌های پزشکی به طور جدی در حال پیگیری و درمان میثم پیرفلک هستند اما متاسفانه امروز به خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافت که تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرد و هم اکنون درمان وی با دارو و نگهداری در آی‌سی‌یو ادامه دارد.
وی گفت: ۲ مصدوم مرد این حادثه نیز که از ناحیه شکم و ران مصدوم شده بودند در بخش مگا آی سی یو و اورولوژی بیمارستان گلستان بستری و تحت درمان قرار دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع هفت مصدوم از بیمارستان گلستان ترخیص شدند، گفت: ۶ مرد که در این حادثه تروریستی از نواحی قفسه سینه، پای چپ، بینی و سر آسیب دیده و یک زن نیز با اصابت تیر به مچ دست مصدوم شده بود تاکنون از بیمارستان مرخص شدند. ۲ نفر از این مصدومان سرپایی درمان شده بودند.
با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۲ نفر از متخصصین حاذق و برجسته عفونی برای ارایه مشاوره بر بالین پدر کیان پیرفلک حضور یافته و نقطه نظرات خود را به منظور ارایه خدمات درمانی لازم عنوان کردند.
در حادثه تروریستی ایذه در ۲۵ آبان هفت نفر از جمله کیان پیرفلک فرزند میثم پیرفلک به شهادت رسیدند.

  • نویسنده :
  • منبع :