19 دی: وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تحول اساسی در حوزه پرستاری، گفت: تخصصی شدن پرستاری در شورای برنامه‌ریزی در حال بررسی است و امیدواریم با ارتقای پرستاری سلامت بیماران بیش از پیش تامین شود.
بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران در حاشیه هفتمین همایش سلامت و فرماندهان که در ستاد مشترک سپاه برگزار شد، یکی از پرافتخارترین روزهای کشور را روز پرستار دانست و گفت: پرستاران ما نشان داده‌اند، بهترین در دنیا هستند. در دوره همه‌گیری کرونا دیدید که شب و روز سه شیفت در بین بیماران بد حال کار می‌کردند.
وی با اشاره به دیداری که سال گذشته پرستاران خدمت حضرت آقا بودند و ایشان سفارش کردند که قدر آنها را بدانیم، اظهار کرد: ما قانون تعرفه پرستاران را در شورای عالی بیمه سلامت به تصویب رساندیم و منابعش تامین و این قانون اجرایی شد و امروز پرستاران از تعرفه استفاده می‌کنند، یعنی پرستاری که در بخش دیالیز کار می‌کند با پرستاری که در بخش اداری فعال است تعرفه جداگانه می گیرد.
وزیر بهداشت با تاکید بر آموزش در حوزه پرستاری گفت: ما نیاز داریم در این حوزه تحول اساسی داشته باشیم. باید آموزش تئوری و بالین را همزمان در بیمارستان‌ها داشته باشیم و مورد نظرمان است که کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری را حرفه‌ای دنبال کنیم و تخصصی شدن آن در شورای برنامه‌ریزی در حال بررسی است و امیدواریم با ارتقای پرستاری سلامت بیماران بیش از پیش تامین شود.
عین اللهی خاطرنشان کرد: ما سپاه را نه یک ارگان نظامی بلکه یکی از ارگان‌هایی که در کشور در همه صحنه‌ها حاضر بوده است، می شناسیم و از امکانات سپاه در همه زمینه ها از جمله در حوزه دارو هم ان‌شاءالله بتوانیم استفاده کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :