19 دی: آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت محسن فخری‌زاده سه‌شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم از سوی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان کریمه اهل بیت در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.
در این آیین که با قرائت دعای پرفیض توسل همراه بود، خانواده شهید فخری‌زاده مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.
یکی از خطبای کشور در این آیین طی سخنانی شهیدان را تربیت شده مکتب امام حسین‌(ع) و درس گرفته از حیات طیبه زینب کبری (س) دانست و اظهار داشت: شهیدان دارای اقتدار و ایمان بودند، حتی یک بار نیز تزلزل در مشی آنها نبوده‌است.
حجت‌الاسلام سید حسین مومنی افزود: شهیدان مسیرشان را با توکل به خدا و اعتماد به نفس طی می‌کردند و این اعتماد به نفس باعث شده، تاثیرگذار شوند.
وی با بیان اینکه دشمن سالیان سال برای شهادت فخری‌زاده نقشه‌های مختلفی را طراحی کردند، گفت: هشت ماه طول کشید تا برای کشتن فخری زاده سلاح وارد کنند، این شهید به قدری تاثیرگذار بود که اسرائیل و آمریکا از او می‌ترسید و انگلستان از او واهمه داشت.
حجت‌الاسلام مومنی تصریح کرد: این شهید بزرگوار، اقتداری که باعث ایجاد رعب در دل دشمن شده را از رهگذر اعتقاد به خدا به دست آورده است و این را باید در سیره همه شهیدان متجلی، ظاهر و علنی کنیم.
وی تاکید کرد: هر چه ما در این نظام مقدس داریم به برکت شهیدان، امام و رهبر معظم انقلاب است که در اوج مصیبت‌ها اقتدارشان را از دست ندادند.
شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان نظامی و هسته‌ای کشور، سال ۱۳۴۰ در شهر قم متولد و در هفتم آذرماه ۹۹ در شهر آبسرد شهرستان دماوند در جریان یک عملیات تروریستی از سوی دشمنان انقلاب‌ اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

  • نویسنده :
  • منبع :