19 دی: پس از میزبانی موفق قطر در جام جهانی ۲۰۲۰، اکنون عربستان مصمم تر شده تا به همراه مصر و یونان میزبان مشترک جام ۲۰۳۰ باشد.
احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان به خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گفت که کشورش پیشنهاد مشترک برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به همراه مصر و یونان مطرح بررسی خواهد کرد.
وی افزود: ارائه پیشنهاد با یونان و مصر را بررسی می کنیم و امیدواریم که پیشنهاد ما موفق باشد.
الخطیب اظهار کرد: [در صورت موافقت با میزبانی] مطمئنا سه کشور بشدت در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری خواهند کرد و من اطلاع دارم که در آن زمان عربستان دارای نوسازترین ورزشگاه‌ها و مناطق برای تشویق تماشاگران خواهد بود.
روزنامه تایمز لندن نیز سپتامبر گذشته اعلام کرد که عربستان احتمالا پیشنهاد مشترکی با مصر و یونان برای میزبانی جام جهانی ارائه کند.
پایگاه خبری "اخبار الیوم" مصر نیز در آگوست گزارش داد که مصر و عربستان چگونگی برگزاری مشترک جام جهانی را بررسی کردند.
محمد فوزی سخنگوی رسمی وزارت ورزش و جوانان مصر نیز اعلام کرد که قاهره به همراه عربستان و یونان نامزدی برای برگزاری مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ را بررسی می کند.
پیشنهاد وزیر گردشگری عربستان پس از آن مطرح می شود که جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود و حالا به نظر می‌رسد که جام جهانی ۲۰۳۰ هم شاید با همین شرایط روبرو باشد.
پیشتر گفته شده بود، در صورتی که عربستان، مصر و یونان بتوانند به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ انتخاب شوند، یک بار دیگر این رقابت‌ها در فصل زمستان برگزار خواهد شد تا پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دومین رقابتی تبدیل شود که در زمستان برگزار شده است.
همچنین برخی منابع اعلام کرده بودند که در صورت کسب میزبانی مشترک این سه کشور، قرار است، بیشتر هزینه برگزاری این رقابت‌ها از سوی کشور عربستان پرداخت شود و به همین دلیل اکثر دیدارها نیز در ورزشگاه‌های این کشور برگزار شود.


  • نویسنده :
  • منبع :