19 دی: 18 نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان های قم به سبب مسمومیت، راهی بیمارستان شدند که حال عمومی همه آن‌ها خوب است.
عبدالله صادقخانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش از ظهر امروز 18 نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان های قم دچار علائم بی حالی و سرگیجه شدند که در ساعت 12 توسط اورژانس به بیمارستان ولی عصر قم منتقل شدند.
وی در رابطه با وضعیت عمومی دانش آموزان اظهار داشت : برابر نظر پزشکان وضعیت عمومی تمامی دانش اموزان خوب است و فقط 2 نفر از دانش آموزان به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای تحت مراقبت های بیشتر پزشکی هستند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در پاسخ به این سوال که علت بدحالی دانش آموزان چه چیزی بوده است، گفت : علت اولیه براساس نظر پزشکان و علائم بالینی، مسمومیت این دانش آموزان بوده که در حال بررسی بیشتر موضوع هستیم .
دکتر محبی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم  گفت : در تماس با اورژانس در خصوص بیماری تعدادی از دانش اموزان بلافاصله اورژانس به هنرستان اعزام شدند
وی افزود: هجده دانش اموز  دچار مسمومیت شده بودند که با چند دستگاه امبولانس به یکی از مراکز درمانی قم منتقل کردند.
دکتر محبی افزود: بعد از درمان اولیه شانزده نفر بهبودی نسبی به دست اوردند و دو دانش اموز به دلیل بیماری آسم در حال حاضر کمی دچار بیحالی و ضعف هستند.
وی با اشاره به  نمونه برداری برای آزمایشهای اولیه افزود: بعد از جواب این آزمایشها علت دقیق این مسمومیت اعلام خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :