19 دی: نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: استقرار نخستین شهرک رمز ارز کشور در فریدن واقع در غرب استان اصفهان، تاکنون ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی را بدنبال داشته است.
حسین محمدصالحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در خصوص تامین برق این شهرک با توجه به برخی حواشی، نگرانی وجود ندارد.
نماینده مجلس افزود: شهرک رمز ارز فریدن متعهد شده است که در صورت کمبود برق در شبکه سراسری کشور از مدار خارج شود، همچنین با توجه به وجود نیروگاه برق ۴۰۰ کیلوولت در منطقه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی ادامه داد: استقرار این شهرک در فریدن در تقویت و فعال شدن شهرک صنعتی شهرستان نیز موثر بوده است بطوری‌که اکنون ۱۵ واحد تولیدی مراحل مختلف استقرار، احداث و فعالیت خود را در این محدوده آغاز کرده اند.
محمد صالحی از بهسازی و تقویت مسیرهای دسترسی به شهرک صنعتی فریدن خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که در مدت ۳ سال در شهرک صنعتی فریدن آغاز به‌کار نکنند خلع ید می شوند.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر،چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذارانی که در فریدن به راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام کنند یا واحدهایشان را به بهره‌برداری برسانند، به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.
محمد صالحی افزود: با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، فریدن را به عنوان منطقه «غیر برخوردار از اشتغال» تعریف کردند، از سرمایه گذاری در این منطقه بطور ویژه حمایت می شود.
بر اساس این گزارش، کار احداث مجموعه رمز ارز فریدن اردیبهشت سال گذشته با حضور شماری از مسوولان استانی و محلی، در زمینی به مساحت ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی شهر داران(بخش مرکزی فریدن)با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

  • نویسنده :
  • منبع :