19 دی: وزارت برق عراق از هماهنگی عالی و توافق با طرف ایرانی درباره واردات میزان بیشتری از گاز در سفر نخست وزیر عراق به ایران خبر داد و اعلام کرد که دولتش تلاش بیشتری در تماس با جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد تا گاز بیشتری از ایران خریداری کند.
«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق گفت: وزارت برق، تلاش های زیاد، تماس و نشست هایی را با سفیر جمهوری اسلامی (محمد کاظم آل صادق) و گفت و گوهایی با وزارت نیروی ایران درباره افزایش تزریق گاز (به نیروگاه های عراقی) دارد و باید برای پیک مصرف برق زمستانی و حتی تابستانی، آماده باشیم.
سخنگوی وزارت برق عراق افزود: بر این اساس، انتظار داریم و امیدواریم که گاز بیشتری به نیروگاه های برق ما تزریق شود؛ دو طرف بر سر آمادگی برای رویارویی با شرایط زمستان و حتی تابستان توافق کرده‌اند به ویژه اینکه ما در حال ورود به پیک مصرف بالای زمستانی هستیم و از الان برای اوج مصرف تابستان هم آماده می شویم. این طرح، نیاز به تزریق سوخت کافی دارد.
احمد موسی ادامه داد: توافق ها و قراردادهای بین دو طرف درباره تزریق سطح مشخصی از گاز در زمستان و نیز تابستان به امضا رسیده است و مذاکرات جاری در هماهنگی عالی با طرف ایرانی جریان دارد تا گازرسانی تضمین شود و کار نیروگاه ها ادامه یابد. همچنین این پرونده در روزهای آینده بیشتر و مفصل تر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
موسی توضیح داد که «۴ خط مرتبط با طرف ایرانی در بخش هایی از جنوب عراق، استان های میانی و نیز استان دیالی داریم که میزان مشخصی از گاز را وارد می کند و ایران اعلام کرده که آماده است میزان بیشتری از انرژی را از طریق خطوط انتقال و بر اساس نیازعراق (در زمان های مشخص و با نوسان)، صادر کند.»

  • نویسنده :
  • منبع :