19 دی: معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور در مورد ارسال پیامک هشدار زلزله گفت:‌ این موضوع نه هک بوده است و نه مسأله خاص امنیتی، به دلیل غفلت فنی، این پیام برای برخی شهروندان ارسال شد.
مجید میراحمدی معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور در مورد ارسال پیامکی هشدار زلزله برای برخی شهروندان گفت: تیم تحقیقاتی همراه اول در حال اقدام فنی بودند که برای شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله پیام هشدار ارسال کنند. زمانیکه این کار آماده شد در گروه فنی خودشان می خواستند به صورت آزمایشی این پیام را ارسال کنند، ولی به دلیل غفلت فنی، این پیام برای برخی شهروندان ارسال شد.
معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور تصریح کرد:‌ این موضوع نه هک بوده است و نه مسأله خاص امنیتی، اشتباه فنی بوده است که در اطلاعیه ای که صادر می کنند آن را توضیح خواهند داد و از شهروندان عذرخواهی می‌کنند.
میر احمدی در مورد دلیل انتخاب امروز برای این تست نیز گفت: این موضوع توسط دستگاه های ذی ربط دنبال می شود ولی مسأله در همین حد است و غفلت و اشتباه فنی بوده است که صورت گرفته اینکه در این مقطع زمانی چنین اتفاقی افتاده نوعی کج سلیقگی بوده است.
گفتنی است؛ حوالی ظهر امروز پیامی که به نظر می‌رسد تحت سیستم عامل تلفن‌های همراه ارسال شده باشد، بر روی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان ظاهر شد. این پیام که با عنوان اخطار زلزله بر روی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان نمایش داده شده بود، دارای چنین محتوایی بود: هشدار زلزله؛ آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید».
  • نویسنده :
  • منبع :