19 دی: مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع تغذیه رایگان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و این کار مهم در چند استان محروم کشور آغاز شده است.
اعظم گودرزی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح یک مدرسه محیط زیستی استان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود:برای توزیع تغذیه رایگان در سایر استان ها شیوه نامه ها و موارد اجرایی آماده شده که در صورت تخصیص اعتبار به طور قطع این کار انجام خواهد شد.
وی، عمده ترین مانع در اجرای تغذیه رایگان در مدارس را فقدان تخصیص اعتبار لازم عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر تخصیصی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم انجام شود.
این مسوول در خصوص وضعیت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان نیز ادامه داد: پیرو جلسات برگزار شده با دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح وارنیش فلوراید تراپی برای دانش آموزان ابتدایی در سال جاری تحصیلی انجام می شود.
گودرزی افزود: در این طرح، دانش آموزان مقطع ابتدایی ۲ بار در سال تحصیلی جاری خدمات پیشگیری وارنیش فلوراید تراپی را دریافت می کنند.
مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای خدمات درمانی هم در مناطق روستایی، دانش آموزان می توانند این نوع خدمت را مطابق با بسته اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رایگان دریافت کنند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هم می توانند این نوع خدمات را به صورت رایگان دریافت کنند و با تمهیدات اتخاذ شده به مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه کرده و خدمات را با تخفیف دریافت کنند.
این مسوول در خوصص موضوع چاقی و کم تحرکی دانش آموزان نیز ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش وزارتخانه، فعالیت دانش آموزان نسبت به قبل به ویژه دوران کرونایی که با کم تحرکی مواجه بودند، افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس این معاونت با برنامه ریزی های خود، بستر را برای فعالیت های بدنی دانش آموزان مهیا کرده تا با این معضل نیز مقابله شود.

  • نویسنده :
  • منبع :