19 دی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر حادثه آتش سوزی در طبقه دوم دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.
منصور شیشه فروش شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۹ و ۳۸ دقیقه امروز حادثه آتش سوزی در یکی از آزمایشگاه های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان گزارش شد.
وی اظهار داشت: ۱۲ تیم از آتش نشانی اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش عوامل امدادی حریق اطفا شد.
وی خاطرنشان کرد: در اثر این حادثه یک نفر جان باخت و یک نفر مصدوم و سرپایی مداوا شد.
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز پس از این حادثه در تماس تلفنی با رییس دانشگاه صنعتی اصفهان خواستار پیگیری جدی و سریع این مسأله و وضعیت سایر دانشجویان حاضر در آزمایشگاه شد.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه به نقل از علی اصغر انصافی، رییس دانشکده شیمی این دانشگاه اعلام کرد: یک نفر در حادثه آتش سوزی دانشکده شیمی جان باخته که هویت وی، "حسین مرادی" نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی اهل ملایر استان همدان است.
وی با ابزار تاسف شدید از این حادثه تلخ گفت: آتش سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی دانشکده شیمی واقع در طبقه سوم این دانشکده، حادث شده است.
انصافی با بیان این که آزمایشگاه های تحقیقاتی تا ساعت ۲۲ در اختیار محققان است، تصریح کرد: بررسی مقدماتی نشان می دهد سهل انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.
وی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش سوزی رخ داده و سپس آتش، سبب انفجار بعدی شده اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است.
رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: انفجار ناشی از آتش‌سوزی سبب تخریب دیوار و سقف این آزمایشگاه شده اما آتش به بخش های دیگر سرایت نکرده است.
انصافی با اشاره به اینکه تاکنون به جز موارد محدود آتش سوزی کوره که خسارت و تلفاتی نداشته، حادثه این چنینی در این دانشکده وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: این وقایع، بر اساس بی احتیاطی، تخریب یا عدم کارکرد ناگهانی وسایل آزمایشگاه اتفاق می افتد که قابل پیش بینی نیست.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان یکشنبه را عزای عمومی و تعطیل اعلام کرد

در پی حادثه آتش‌سوزی آزمایشگاه دانشکده شیمی و درگذشت یک نفر، یکشنبه ۲۰ آذر ماه از سوی هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان عزای عمومی و تعطیل اعلام شد.

در اطلاعیه هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن اعلام تعطیلی دانشگاه و عزای عمومی در روز بیستم آذر، این مصیبت تلخ و اندوه بار به خانواده زنده یاد مرادی و جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان تسلیت گفته شده است.

شامگاه شنبه ۱۹ آذر بر اثر حادثه آتش سوزی در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد. 

حسین مرادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان که در حال حاضر نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی دانشگاه بود، بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.












  • نویسنده :
  • منبع :