19 دی: پیکر طلبه شهید حسن مختارزاده پس از تشییع بر روی دستان مردم شهید پرور قم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
پیکر مطهر شهید حسن مختارزاده از شهدای مدافع امنیت عصر روز دوشنبه بر روی دستان مردم ولایتمدار، قدرشناس و انقلابی قم تشییع شد.
بدرقه این شهید طلبه از محل مصلای قدس واقع در میدان جانبازان آغاز شد و شمار زیادی از طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم به خصوص جوانان و نوجوانان از لحظات ابتدایی مراسم تشییع در حیاط مصلی قدس حضور یافته بودند.
پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت از خیابان شهدا به سمت خیابان ارم و حرم مطهر بانوی کرامت تشییع شد.
برخی از جوانان تصاویر این طلبه شهید را در دست داشتند و پیکر شهید مختارزاده را تا منزل ابدی بدرقه کردند.
تعدادی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و خانواده شهید زاهدلویی دیگر شهید مدافع امنیت استان قم نیز در این مراسم حضور داشتند.
حضور گسترده مردم شهر مقدس قم به گونه‌ای بود که وقتی پیکر این شهید به حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) رسید انتهای جمعیت هنوز در خیابان شهدا حضور داشت.
تشییع کنندگان در طول مسیر شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس و آل سعود سر دادند.
پیکر این شهید با حضور در حرم مطهر، گرد مضجع شریف بانوی کرامت طواف داده شد.
حاضرین در این مراسم از مسئولین امنیتی و قضائی خواستند تا با شناسایی جنایتکاران و عاملان به شهادت رساندن این طلبه شهید آنان را به سزای اعمال خود برسانند.
اقامه نماز بر پیکر شهید مختارزاده به امامت آیت الله عابدی از اساتید حوزه علمیه قم اقامه شد و در ادامه پیکر مطهر این شهید در مقبرالشهدا و در جوار شهید شهروز مظفری نیا از همرزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تدفین شد.
پیشتر قرار بود پیکر این شهید پس از تشییع از حرم حضرت معصومه (س) تا گلزار شهدای علی‌بن جعفر (ع) در این جوار شهدای قم به خاک سپرده شود که با موافقت تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، محل خاک سپاری و تشییع پیکر شهید مختار زاده به حرم بانوی کرامت تغییر کرد.
مراسم سوگواری به مناسبت شب اول شهادت این طلبه بسیجی، شامگاه دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
شهید حسن مختارزاده طلبه بسیجی فعال یگان فاتحین استان قم بود که به صورت خودجوش از سال ۱۳۹۸ به عنوان بسیجی همکار در گردان ۶۰۲ یگان امنیتی امام علی (ع) سپاه محمد رسول‌الله (ص) حضور داشت.
این شهید، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و از بسیجیان فعال یگان فاتحین استان قم بود که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران در بیمارستان بقیة الله (عج) تهران در حالت کما بستری بود که سرانجام روز جمعه ۱۸ آذر بعد از ۲۲ روز بستری به درجه شهادت نائل آمد.
  • نویسنده :
  • منبع :